Az elemzés emlékeztet arra, hogy a hidrogén a legreálisabb megoldás az energiaszükséglet környezetbarát és hosszan fenntartható kielégítésére a közúti közlekedésben, leszámítva a nehéz teherautók körét. A szakértők szerint az EU növelhetné versenyképességét a világban, ha jobban összpontosítana erre a témára, de ahhoz, hogy a technológia kellő teret nyerjen, még gazdasági, műszaki és intézményi akadályokat is le kell győzni.
A tanulmány szerint 2030-ra már 16 millió hidrogénautó közlekedhetne az EU útjain. Az infrastruktúra kiépítésének költsége azonban addig elérheti a hatvanmilliárd eurót.
Hidrogén: 40 százalékos benzinmegtakarítást jelenthetne az EU-nak
A század feléig, 2050-re a közúti közlekedés üzemanyag-fogyasztásának negyven százalékát meg lehetne takarítani Európában, ha a hidrogéntechnológia helyet kapna az energiaellátás rendszerében, állapította meg egy Brüsszelben hétfőn nyilvánosságra hozott tanulmány, amelyet az Európai Bizottság rendelt meg.