A szemléletváltáson túl a tesztelések másik célja, hogy a hétköznapi használat tapasztalatait felhasználják a modell továbbfejlesztésében. Günter Verheugen, az Európai Bizottság alelnöke és Andris Piebalgs, a Bizottság energiaügyekért felelős tagja is egy-egy hidrogénhajtású modellen ismerkednek a technológia nyújtotta lehetőségekkel, derül ki a lapunkhoz eljuttatott sajtóközleményből.
A programban olyan magas rangú német politikusok vesznek részt, mint Michael Glos, a német gazdasági és technológiai szövetségi minisztere, Dr. Werner Schnappauf a bajor környezetvédelmi miniszter és Erwin Huber, gazdasági kapcsolatokért felelős miniszter. A környezetvédelmi miniszter a modellt környezetvédelmi szempontokból is teszteli, és az eredményeket megosztja a BMW mérnökeivel.
A BMW csoport modellje lökést ad a kiszolgáló infrastruktúra fejlesztésének is - amely elsősorban további hidrogénkutak építését jelenti -, hogy a fenntartható mobilitás széles körben elterjedhessen. A hidrogénhajtáshoz szükséges részegységek kifejlesztésében a vállalat szoros együttműködést folytat a beszállítókkal és egyéb partnerekkel, és a gyakorlati tapasztalatoknak köszönhetően mára a hidrogénkutak működtetése megközelíti a benzintöltőpisztolyok kezelhetőségét.
Az első hidrogén üzemanyagtöltő-állomást 1999. május 5-én nyitották meg a müncheni repülőtéren. Jelenleg világszerte 21 olyan töltőállomás van, ahol hidrogén tankolására alkalmas technikai berendezést alkalmaznak. Európában már nemcsak Németországban, hanem Ausztriában (Graz) és Belgiumban (Brüsszel) is találkozhatunk hidrogénkutakkal.