"Meg vagyok győződve arról, hogy a német csapat megnyeri a szombati mérkőzést" - mondta el az mfor.hu-nak tippjátékunk állandó résztvevője, Andreas Engel. A Germanwings diszkont-légitársaság nemzetközi PR-menedzsere szerint a Nationalelf eddig kiváló teljesítményt nyújtott, aminek köszönhetően az ottani közvélemény teljes mértékben a csapat mögé állt.
Engel, aki 2-1-es győzelmet vár a svédek elleni nyolcaddöntőn, eddig kitűnő jósnak bizonyult, hiszen csapata mindhárom meccsének eredményét eltalálta. Úgy véli, a dobogóra Németország mellett Brazília és Spanyolország állhat majd fel. A menedzser a pontos sorrendre nem kívánt tippelni, csupán annyit jósolt: a berlini finálé egyik résztvevője a német csapat lesz.
Ami a csoportból másodikként továbbjutó Ecuadort illeti, Engel szerint Anglia a 16 között 3:1 arányú győzelemmel parancsol megálljt a csoportmérkőzéseken Lengyelországot és Costa Ricát is felülmúló, sárga-kék színekben pompázó tizenegynek.
Akár így lesz, akár nem, a dél-amerikai ország gazdasága számára gyümölcsöző lehet majd az a hírnév, amit a vb hozott számukra. A Financial Times Deutschland híradása szerint a világ első számú banán-exportőrének számító Ecuador már jó ideje harcban áll az EU-val, mivel az - saját termelőit védve - importvámmal terheli meg a Dél-Amerikából érkező szállítmányokat, s így versenyhátrányba hozza az ottani termelőket. Elemzők szerint a világbajnokság lehetőséget teremt arra, hogy az ecuadoriak ez ügyben "puhítsák" az európaiakat, s egyúttal még több emberrel ismertessék meg áruikat.
Az ország ennek érdekében mind Hamburgban, mind Berlinben külön standokkal van jelen a szurkolóknak szervezett vásárokon. A Corpei nevű kereskedelmi szervezet és az ottani turisztikai minisztérium munkatársai banánnal és kakaóval kínálják az érdeklődőket, miközben az ország iránt is megpróbálják felkelteni az érdeklődést.
Irány Ecuador!Teszik mindezt azzal a nem titkolt céllal, hogy a vb keltette hírnév az eddiginél lényegesen több turistát vonz majd országukba. Reményeik szerint a Németországból érkező látogatók száma 2007-re a jelenlegi duplájára, mintegy 50 ezer főre fog nőni.
Ennek érdekében az ország a zsebébe is nyúl: összesen 2 millió dolláros marketingkampányba kezdett Németországban, aminek köszönhetően plakátok hirdetik az ország szépségeit, például pályaudvarokon. Összehasonlításul: eddig ennek az összegnek csupán a töredékét, évenként maximum 100 ezer dollárt fordítottak az ecuadoriak Németországban turisztikai célú reklámokra.
Menedzsment Fórum