3p

Valószínűleg az eddigi legnehezebb mérkőzés vár a német válogatottra szombaton Svédország ellen. Ugyanezt elmondhatja magáról az ecuadori gárda is, amely az angolok ellen lép pályára a legjobb 16 között. Érdekesség, hogy az eddig a várakozásokon felül teljesítő dél-amerikai ország gazdasági célokra is felhasználja a németországi vb-t.

"Meg vagyok győződve arról, hogy a német csapat megnyeri a szombati mérkőzést" - mondta el az mfor.hu-nak tippjátékunk állandó résztvevője, Andreas Engel. A Germanwings diszkont-légitársaság nemzetközi PR-menedzsere szerint a Nationalelf eddig kiváló teljesítményt nyújtott, aminek köszönhetően az ottani közvélemény teljes mértékben a csapat mögé állt.

Engel, aki 2-1-es győzelmet vár a svédek elleni nyolcaddöntőn, eddig kitűnő jósnak bizonyult, hiszen csapata mindhárom meccsének eredményét eltalálta. Úgy véli, a dobogóra Németország mellett Brazília és Spanyolország állhat majd fel. A menedzser a pontos sorrendre nem kívánt tippelni, csupán annyit jósolt: a berlini finálé egyik résztvevője a német csapat lesz.

Ami a csoportból másodikként továbbjutó Ecuadort illeti, Engel szerint Anglia a 16 között 3:1 arányú győzelemmel parancsol megálljt a csoportmérkőzéseken Lengyelországot és Costa Ricát is felülmúló, sárga-kék színekben pompázó tizenegynek.

Újabb front a banánháborúban

Akár így lesz, akár nem, a dél-amerikai ország gazdasága számára gyümölcsöző lehet majd az a hírnév, amit a vb hozott számukra. A Financial Times Deutschland híradása szerint a világ első számú banán-exportőrének számító Ecuador már jó ideje harcban áll az EU-val, mivel az - saját termelőit védve - importvámmal terheli meg a Dél-Amerikából érkező szállítmányokat, s így versenyhátrányba hozza az ottani termelőket. Elemzők szerint a világbajnokság lehetőséget teremt arra, hogy az ecuadoriak ez ügyben "puhítsák" az európaiakat, s egyúttal még több emberrel ismertessék meg áruikat.

Az ország ennek érdekében mind Hamburgban, mind Berlinben külön standokkal van jelen a szurkolóknak szervezett vásárokon. A Corpei nevű kereskedelmi szervezet és az ottani turisztikai minisztérium munkatársai banánnal és kakaóval kínálják az érdeklődőket, miközben az ország iránt is megpróbálják felkelteni az érdeklődést.

Irány Ecuador!

Teszik mindezt azzal a nem titkolt céllal, hogy a vb keltette hírnév az eddiginél lényegesen több turistát vonz majd országukba. Reményeik szerint a Németországból érkező látogatók száma 2007-re a jelenlegi duplájára, mintegy 50 ezer főre fog nőni.

Ennek érdekében az ország a zsebébe is nyúl: összesen 2 millió dolláros marketingkampányba kezdett Németországban, aminek köszönhetően plakátok hirdetik az ország szépségeit, például pályaudvarokon. Összehasonlításul: eddig ennek az összegnek csupán a töredékét, évenként maximum 100 ezer dollárt fordítottak az ecuadoriak Németországban turisztikai célú reklámokra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!