Az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatására hazánk uniós csatlakozásával nyílt lehetőség. Ez a támogatási forma, mely akár 85 százalékos közösségi hozzájárulást jelent, nagy horderejű fejlesztések megvalósítását teszi lehetővé. A kedvező elbírálása esetén a támogatást közlekedéspolitikai döntések illetve kormányrendeletek alapján kijelölt és az Európai Bizottsággal egyeztetett beruházásokra lehet felhasználni. A folyamatban a Nemzeti Fejlesztési Hivatal, mint Irányító Hatóság vett részt.
2004 és 2006 között az Európai Bizottság mintegy 110 milliárd forintnak megfelelő összeg kifizetését biztosítja. Ennek nyomán Magyarország kiemelt közlekedési beruházásai valósulhatnak meg. Hazánk az M0 útgyűrű megépítésére 284 millió eurót, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal rehabilitációjának folytatására 107 millió euró támogatást kapott. Remélhetőleg még januárban döntés születik a légi irányítási infrastruktúra fejlesztésének támogatásáról is, melynek értéke várhatóan 15-16 millió euró lesz.
(Menedzsment Fórum)
Infrastruktúra fejlesztés kohéziós pénzekből
Az Európai Unió Kohéziós Alapjából nagyléptékű közlekedési projektek végrehajtására nyert jelentős összegű támogatást Magyarország. A három beruházás egyaránt érinti a szárazföldi és a légi közlekedési lehetőségek javulását.