2p

Az Európai Unió Kohéziós Alapjából nagyléptékű közlekedési projektek végrehajtására nyert jelentős összegű támogatást Magyarország. A három beruházás egyaránt érinti a szárazföldi és a légi közlekedési lehetőségek javulását.

Az Európai Unió Kohéziós Alapjának támogatására hazánk uniós csatlakozásával nyílt lehetőség. Ez a támogatási forma, mely akár 85 százalékos közösségi hozzájárulást jelent, nagy horderejű fejlesztések megvalósítását teszi lehetővé. A kedvező elbírálása esetén a támogatást közlekedéspolitikai döntések illetve kormányrendeletek alapján kijelölt és az Európai Bizottsággal egyeztetett beruházásokra lehet felhasználni. A folyamatban a Nemzeti Fejlesztési Hivatal, mint Irányító Hatóság vett részt.

2004 és 2006 között az Európai Bizottság mintegy 110 milliárd forintnak megfelelő összeg kifizetését biztosítja. Ennek nyomán Magyarország kiemelt közlekedési beruházásai valósulhatnak meg. Hazánk az M0 útgyűrű megépítésére 284 millió eurót, a Budapest-Cegléd-Szolnok-Lökösháza vasútvonal rehabilitációjának folytatására 107 millió euró támogatást kapott. Remélhetőleg még januárban döntés születik a légi irányítási infrastruktúra fejlesztésének támogatásáról is, melynek értéke várhatóan 15-16 millió euró lesz.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!