A MÁV stratégiai átalakításának részeként hatékonyabb működést célzott meg, ennek érdekében úgy kellett az implementációt megvalósítani, hogy jelentősen javuljon az üzleti területek számára nyújtott humán szolgáltatások színvonala, váljon hatékonyabbá a humán szervezet működése.
A közbeszerzési eljárás keretében az SAP által elnyert projektszerződés értéke 818,6 milli forint, melybe a megvalósításon túl három évre szóló tanácsadói szolgáltatás is beletartozik. A projekt jelentőségét mutatja, hogy a MÁV rendszerét szinte minden HR-feladatkör ellátására fel kellett készíteni, amire nem csupán Magyarországon, de nemzetközi szinten is kevés példa akad.
A projekt első fázisként 2005 áprilisáig az oktatást menedzselő képzésszervezést és e-learning rendszert vezették be a, amelynek segítségével a MÁV elindíthatta távoktatási programját. Az oktatási anyagok hálózati munkahelyekről is elérhetővé váltak, saját időbeosztással tanulhatnak a munkavállalók, és ha szükséges, a vizsgáztatás is megvalósítható.
A második fázis mérföldköve 2005. júniusa volt, amikortól már működik a személyügyi adminisztráció, létszámtervezés, személyzetfejlesztés. Teljes funkcionalitással elindult az e-toborzás modul is, amely egy új termék, és ez az első hazai bevezetése. A projekt harmadik, befejező fázisaként 2006 elejére az időgazdálkodás, a juttatások számfejtése, költségtervezés, javadalmazásmenedzsment, képzéstervezés is SAP-rendszerben történik majd.
A MÁV által használt vállalatirányítási rendszerrel kompatibilis új hr-es modulokat mintegy ötszáz felhasználó veszi igénybe mindennapi munkájában. Mellettük lényegében a teljes, ötvenezer fős munkavállalói gárdát érintik a rendszer bevezetésével együtt járó változások.
Menedzsment Fórum
Integrált HR-rendszer a MÁV-nál
A MÁV stratégiai átalakítása keretében SAP integrált humán információs rendszer kezdte meg működését a vállalatnál. A 2004 nyarán indított projekt keretében kiépített alkalmazás csaknem 50 ezer alkalmazottra vonatkozó menedzselési feladatok támogatására terjed ki.