A harmadik komponens célja, hogy a munkafolyamat-irányítási, elektronikus iratkezelési rendszerek bevezetésével az adminisztratív folyamatok felgyorsuljanak, átláthatóbbá váljanak, valamint mérséklődjön a dokumentációhoz felhasznált papírmennyiség, által a környezetre gyakorolt káros hatás.
Fontos, hogy egy pályázó több komponensre is pályázhat, azonban komponensenként külön pályázatot kell leadnia. A kiírás nem csak szoftverbeszerzést támogat, hanem a bevezetéshez szükséges hardvereszközök beszerzését is, mely a támogatás maximum 50 százaléka lehet. A pályázat hatékonysága, az elnyerhető magas összeg, és az ebben rejlő magas üzleti potenciál miatt, több szoftverfejlesztő és pályázatkészítő vállalkozás partneri viszonyt alakított ki.
Mivel a pályázatíró piacon az utóbbi időszakban élesebbé vált a verseny, a jelentkező cégnek érdemes ezt kihasználnia és olyan tanácsadó céggel együttműködnie, amely minél komplexebb szolgáltatás nyújt. Tehát a szoftverfejlesztő és pályázatkészítő vállalkozások partneri együttműködés keretében a bevezetendő rendszer kapcsán felmérik a vállalkozás igényeit, meghatározzák a vállalatirányítási rendszer paramétereit, elkészítik a pályázatot, és szükség esetén segítenek a banki hitel ügyintézésében is – mindezt külön díj nélkül . A vállalkozásnak így csakis a pályázat elnyerése esetén, a rendszer bevezetésével kapcsolatban merül fel költsége.
Forrás: Premis Kft., az Erste Bank EU Iroda Tanácsadói Hálózatának tagja
Integrált üzleti rendszerek és hasznosításuk
Egy vállalkozás hatékony működése ma már alig megvalósítható egy jól működő ügyviteli illetve vállalatirányítási rendszer nélkül, ami átláthatóvá teszi az üzleti folyamatokat. Ebben segít a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programja (GVOP) keretében elérhető „Vállalaton belüli elektronikus üzleti rendszerek”(4.1.1.) című pályázat, melyben az idei év során 2,5 milliárd forint forrás áll a pályázók rendelkezésére.