3p

Kilenc hónapos teljes felújítás után csütörtökön hajnalban újra üzembe állt a Ferihegyi repülőtér egyes terminálja. A rendszer az első tapasztalatok alapján zökkenőmentesen működik, kérdéses azonban, a hetek múltával a várható zsúfoltság átlépi-e az elviselhető mértéket. Ráadásul a szakszervezetek is elronthatják az ünnepi hangulatot.

[ajanlo=480][igazitas=left/]A hajnali négy órakor érkező első utasokat pezsgővel fogadta a terminált üzemeltető Budapest Airport Rt. (BA). Hasonló fogadtatásra számíthatnak azok, akik a nap folyamán igénybe veszik Ferihegy 1 szolgáltatásait.

A terminálról az első járat hat órakor szállt fel Geronába, s csütörtökön mintegy nyolc ezer utasra számítanak. Éves szinten 2,5 millió embert szolgál majd ki Ferihegy 1. Jelenleg hét diszkont-légitársaság közlekedik innen: az Easyjet, a Germanwings, a Malmö Aviation, a Norwegian Air, a SkyEurope, a Sterling és a Wizzair. Ezen cégek valamennyi járata innen indul és ide érkezik.

"A sikeres próbaüzemet követően a rendszer élesben is zökkenőmentesen működött" - kommentálta a kezdést az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében Fórika Ibolya, a BA kommunikációs igazgatója. Az épületben 19 jegykezelő pult, 10 beszállító kapu és négy csomagkiadó szalag kapott helyett, az utasforgalmi területekhez közel 40 kereskedelmi egység kapcsolódik.

[ajanlo=382][igazitas=left/]Ferihegy 1 az igazi próbatételen azonban csak az elkövetkező hetekben, hónapokban fog átesni. A fapados légitársaságok korábban többször elmondták: tartanak attól, hogy a terminál túl kicsi, már kezdettől fogva telített lesz, így a törvényszerű növekedés nyomán "túl fog csordulni". A BA viszont másképp látja a helyzetet: szerintük az egyes terminál kapacitása másfélszeresére nőtt, és 3-4 évig még biztos lesz elég tér a bővülésre.

További kellemetlenségeket okozhat, hogy szerdán a Ferihegyi repülőtéren működő öt reprezentatív szakszervezet közös sztrájkbizottságot alakított. A szakszervezetek átadták a privatizációtól független követeléseiket a munkáltatónak. "A menedzsmentnek hét napja van a tárgyalásra, ám ha a BA nem veszi komolyan a beadványt, a következő hét napban kétórás figyelmeztető sztrájkra is sor kerülhet" - mondta Kováts István, a sztrájkbizottság elnöke.

[ajanlo=383][igazitas=left/]A szakszervezetek közös követelései között szerepel, hogy a BA Rt. záros határidőn belül biztosítsa a jogszerű és biztonságos működéshez szükséges létszámot, valamint a pihenőidőket, és adja ki a torlódó szabadságokat.

A szakszervezetek szerint a munkavállalók között "teljes a létbizonytalanság" a minibusz-üzletág, illetve a földi kiszolgálás kiszervezésével és az üzletrészek kiadásával kapcsolatban. Úgy vélik, hogy a privatizáció tovább növeli a bizonytalanságot, ezért garanciákat kérnek a munkáltatótól. Kifogásolják azt is, hogy a BA Rt. teljesítményének növekedésével nincsenek összhangban a munkavállalók bérjellegű juttatásai.

Fórika Ibolya erre reagálva korábban közölte: a munkáltató a jogszabályi kötelezettségének megfelelően megkezdi a tárgyalásokat az érdekképviseletekkel. Elmondta, hogy a szakszervezetek levelére a menedzsment megfogalmazta válaszát, és azt szerdán eljuttatják az érintetteknek.

Az érdekképviseletek egyúttal az Alkotmánybírósághoz fordulnak a BA privatizációjáról szóló kormányhatározat érvénytelenítése érdekében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!