2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hibridhajtású vonatok robognak a nyár közepétől Japán egyes részein. A dízel-elektromos hibrid vonat üzemanyag-fogyasztása akár húsz, nitrogén-oxid és szemcsésanyag-kibocsátása akár hatvan százalékkal is kevesebb lehet a hagyományos vonatokhoz képest.

Egy japán vasúti társaság fogja kereskedelmi forgalomba állítani a világ első környezetbarát hibridvonatát július végén a globális felmelegedés elleni küzdelem jegyében - adta hírül a társaság egyik tisztségviselője.

A vonat meghajtását egy dízelmotor és egy elektromos telep biztosítja majd, ez utóbbi újratöltését a kanyarokban való fékezésből és az állomások előtti lassításból nyert energiával oldják meg - mondta Shinichi Harada, az East Japan Railway szóvivője. Gáz és villany hibridautók már léteznek, de az East Japan Railway Co. által kifejlesztett hibridvonat a maga nemében egyedülálló - mutatott rá Harada. A Kiha E200 elnevezésű jármű a Koumi vonalon fog debütálni július 31-én.

Az új technológia révén a hagyományos vonatokhoz képest akár 60 százalékkal csökkenthető a nitrogén-oxid és a szemcsés anyagok kibocsátása. A vonat üzemelése csendesebb, üzemanyag-fogyasztása akár 20 százalékkal kevesebb lehet a hagyományos vonatokhoz viszonyítva. A szóvivő elmondta, hogy a vállalat előzetesen a 78,9 kilométeres Koumi vonalon tesztelte a hibridvonat teljesítményét, mielőtt döntött a sorozatgyártás megkezdéséről.

A hibrid technológia vasúti alkalmazásán a GE is dolgozik. A vállalat már be is mutatta egy hibrid mozdony prototípusát, amelyben innovatív akkumulátorok kaptak helyet, melyek összegyűjtik és tárolják a dinamikus fékezés során felszabaduló energiát. A megoldással a társaság tapasztalatai szerint mintegy 10 százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás és a szennyezőanyag-kibocsátás.

Menedzsment Fórum/MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!