2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Hibridhajtású vonatok robognak a nyár közepétől Japán egyes részein. A dízel-elektromos hibrid vonat üzemanyag-fogyasztása akár húsz, nitrogén-oxid és szemcsésanyag-kibocsátása akár hatvan százalékkal is kevesebb lehet a hagyományos vonatokhoz képest.

Egy japán vasúti társaság fogja kereskedelmi forgalomba állítani a világ első környezetbarát hibridvonatát július végén a globális felmelegedés elleni küzdelem jegyében - adta hírül a társaság egyik tisztségviselője.

A vonat meghajtását egy dízelmotor és egy elektromos telep biztosítja majd, ez utóbbi újratöltését a kanyarokban való fékezésből és az állomások előtti lassításból nyert energiával oldják meg - mondta Shinichi Harada, az East Japan Railway szóvivője. Gáz és villany hibridautók már léteznek, de az East Japan Railway Co. által kifejlesztett hibridvonat a maga nemében egyedülálló - mutatott rá Harada. A Kiha E200 elnevezésű jármű a Koumi vonalon fog debütálni július 31-én.

Az új technológia révén a hagyományos vonatokhoz képest akár 60 százalékkal csökkenthető a nitrogén-oxid és a szemcsés anyagok kibocsátása. A vonat üzemelése csendesebb, üzemanyag-fogyasztása akár 20 százalékkal kevesebb lehet a hagyományos vonatokhoz viszonyítva. A szóvivő elmondta, hogy a vállalat előzetesen a 78,9 kilométeres Koumi vonalon tesztelte a hibridvonat teljesítményét, mielőtt döntött a sorozatgyártás megkezdéséről.

A hibrid technológia vasúti alkalmazásán a GE is dolgozik. A vállalat már be is mutatta egy hibrid mozdony prototípusát, amelyben innovatív akkumulátorok kaptak helyet, melyek összegyűjtik és tárolják a dinamikus fékezés során felszabaduló energiát. A megoldással a társaság tapasztalatai szerint mintegy 10 százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás és a szennyezőanyag-kibocsátás.

Menedzsment Fórum/MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!