Egy japán vasúti társaság fogja kereskedelmi forgalomba állítani a világ első környezetbarát hibridvonatát július végén a globális felmelegedés elleni küzdelem jegyében - adta hírül a társaság egyik tisztségviselője.
A vonat meghajtását egy dízelmotor és egy elektromos telep biztosítja majd, ez utóbbi újratöltését a kanyarokban való fékezésből és az állomások előtti lassításból nyert energiával oldják meg - mondta Shinichi Harada, az East Japan Railway szóvivője. Gáz és villany hibridautók már léteznek, de az East Japan Railway Co. által kifejlesztett hibridvonat a maga nemében egyedülálló - mutatott rá Harada. A Kiha E200 elnevezésű jármű a Koumi vonalon fog debütálni július 31-én.
Az új technológia révén a hagyományos vonatokhoz képest akár 60 százalékkal csökkenthető a nitrogén-oxid és a szemcsés anyagok kibocsátása. A vonat üzemelése csendesebb, üzemanyag-fogyasztása akár 20 százalékkal kevesebb lehet a hagyományos vonatokhoz viszonyítva. A szóvivő elmondta, hogy a vállalat előzetesen a 78,9 kilométeres Koumi vonalon tesztelte a hibridvonat teljesítményét, mielőtt döntött a sorozatgyártás megkezdéséről.
A hibrid technológia vasúti alkalmazásán a GE is dolgozik. A vállalat már be is mutatta egy hibrid mozdony prototípusát, amelyben innovatív akkumulátorok kaptak helyet, melyek összegyűjtik és tárolják a dinamikus fékezés során felszabaduló energiát. A megoldással a társaság tapasztalatai szerint mintegy 10 százalékkal csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás és a szennyezőanyag-kibocsátás.