[ajanlo=480][igazitas=left/]Két hete a Tele2 a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez fordult a T-Com Favorit díjcsomagjának televíziós reklámjai miatt, mert úgy véli a hirdetések úgy hasonlítják össze a két szolgáltató ajánlatát, hogy az igazság egy részét elhallgatják. A T-Com most szintén a GVH-hoz fordult, mert ő is úgy gondolja, hogy a Tele2 reklámjaiban számos alkalommal megsértette a versenytörvényt.
Tekintettel az elmúlt hetek csatározásaira, arra a következtetésre jutottunk, hogy itt már nem elsősorban ajánlatok, hanem kommunikációs stratégiák versengenek egymással - mondta Nagy Bálint, a Magyar Telekom csoport kommunikációs igazgatója. Mindezek pedig már rég nem arra szolgálnak, hogy az ügyfelek könnyebben eligazodhassanak a rájuk zúduló ajánlatok között. A T-Com a verseny tisztaságának visszaállítását reméli a GVH-tól. Hasonlót vár a Tele2 is, hiszen ők azért döntöttek az eljárás megindításáról, hogy a versenytárs egyértelmű lejáratását célzó összehasonlító reklámok ne jelenhessenek meg.
A Tele2-nek hosszú listája van arról, hogy a T-Com Favorit reklám mely pontjait kifogásolja. Mint mondják, nem hangzik el, hogy az ingyenes percekhez külön havidíjért, az elterjedt díjcsomagokhoz képest magasabb kiadással juthat hozzá az előfizető - vagyis valójában nem ingyenesek. Továbbá havi összidőtartamra, a hívásirányra és -időszakra további megkötések érvényesek, azaz a nullaforintos percdíj és a napi 18 óra ingyenes beszélgetés lehetősége csak több feltétel együttes teljesülésekor igaz. Ezekről - teszik hozzá - a tévéreklám csak olvashatatlan apró betűkkel ad tájékoztatást, számolt be a NOL.
Hogy ezek után mit kifogásol a T-Com? Például azt: a Tele2 reklámjaiban többször megjelenik, hogy a "1502" díjcsomag választása esetén az ügyfélnek nincs havidíj-fizetési kötelezettsége, holott a Tele2 szolgáltatását csak azok vehetik igénybe, akiknek valamely más szolgáltatónál már van előfizetésük.
Visszatérő elem a reklámokban, hogy a Tele2 díjcsomagját választók akár a telefonálási költségeik negyven százalékát is megspórolhatják. Az összehasonlított díjcsomagok forgalmi- és havidíjainak ismeretében a T-Com szerint megállapítható, hogy ez még extrém szokások mellett sem valószínű, hiszen az összehasonlítás nem számol az előfizetési díjjal; ráadásul a Tele2 egy szóróanyagában úgy hasonlítja össze a T-Com és a maga ajánlatait, hogy hibásan tüntette fel versenytársa díjcsomagjainak kedvezményes hívásidőszakát.
Jogi háborúvá fajult a Tele2 - T-Com párbaj
Korábban még csak a reklámjaiban üzent hadat egymásnak a Tele2 és a T-Com, most már azonban a két rivális kölcsönösen a fogyasztók megtévesztésével vádolja a másikat, írja a NOL.