A ruházati ipar számára - legyen szó divatról vagy munkaruhákról - üzleti lehetőség a BASF megoldása, hiszen ezáltal koszolódni képtelen ruhákat dobhatnak piacra - tartalmazza a cég közleménye.
A lótuszvirág, a palástfű és a nád is rendelkezik azzal a rendkívüli képességgel, hogy levelein található ultrafinom felszíni szerkezetek segítségével képes önmagát tisztán tartani. Amint víz éri őket, leveleik felszínéről apró vízcseppek gördülnek le, miközben magukkal viszik a parányi szennyeződéseket. A tudomány felismerte, hogy nem a lehető legsimább, hanem a szemmel nem látható, nanométeres kiemelkedésekkel rendelkező felületek taszítják leghatékonyabban a szennyeződéseket és a vizet.
A BASF elsőként tette lehetővé, hogy nanostrukturált felületek alkalmazásával a szöveteket valódi öntisztító tulajdonsággal ruházzanak fel. Az új kezelőanyag felhasználásával kifejlesztett szintetikus szövetből készült öntisztító napellenzők, zászlók és vitorlák piacra kerülés előtt állnak.
A BASF kutatói folyamatosan dolgoznak azon, hogy az öntisztító hatású szöveteket a mindennapi élet más területein is alkalmazzák a közeljövőben, különösen a szennyeződéstaszító ruhák gyártásánál. A legnagyobb kihívást ebben az esetben a mosógép jelenti, ahol a mosás során fellépő mechanikai hatások veszélyt jelentenek a szövetekre és a bevonat parányi felületeire. A BASF fejlesztő szakemberei ezért a kötőanyag optimalizálásával tették tartósabbá a bevonatot az öntisztító hatás gyengítése nélkül. Ennek eredményeként a balzsamecet, a vörösbor, a ketchup, sőt még a méz is nyomtalanul legördül a ruháról.
A BASF a világ vezető vegyipari vállalata. Termékportfoliója a vegyszerektől, műanyagoktól, speciális adalékokon, mezőgazdasági termékeken és finomkemikáliákon át a nyersolajig és földgázig terjed. A 95 ezer alkalmazottat foglalkoztató BASF a 2006-os pénzügyi évben 52,6 milliárd euró forgalmat bonyolított.