A banki szolgáltatások és a mobiltelefon kapcsolata az ellenőrző SMS üzenetekkel kezdődött. A mobiltelefonok terjedésével kivitelezhetővé vált, hogy készülékünkre sms üzenetet kapjunk a számlánkon történő mozgásokról. Elsősorban az azelőtt ágyneműtartóban takarékoskodó friss banki ügyfelek számára jelentett biztonságérzetet. A bankkártyák népszerűsödésével a még biztonságosabb használat érdekében fejlesztették ki a kártyafigyelő rendszereket, melynek keretében a vásárlási és készpénzfelvételi kártya tranzakciókról az elfogadást követően automatikus sms-üzenetet küldtek a pénzintézetek.
A 2000-es évek elején a WAP térhódításával a bankok is igyekeztek kihasználni annak lehetőségeit. Sok banknál elérhető a WAP banki szolgáltatás, amely egyfajta egyszerűsített internetes banki lehetőségeket takar, lekérdezhetők a tranzakciók, megtekinthető a számlaegyenleg. Később fejlődött a szolgáltatás, eseti átutalási megbízást, betétlekötést is elvégezhettünk. Ekkor azonban már látszottak a WAP böngészőplatform korlátai, körülményes kezelés mellett, nehéz áttekinteni és már az akkori viszonyok közt is lassú volt.
Pillanatnyilag a banki alkalmazások számos területén alkalmazható mobiltelefonunk. Az internetes bankolás titkosítási eljárása során néhány pénzintézet sms-en, mint második csatornán keresztül kér azonosítást a különböző tranzakciók végrehajtásához. SMS útján rengeteg információhoz juthatunk, sőt utasítást is adhatunk.
A legtöbb hitelintézet néhányszáz forint ellenében azonnali értesítést küld a számlatranzakcióról, a bankkártyájával végzett (POS) vásárlásokról és ATM készpénzfelvételekről, valamint lehetőséget nyújt a kártyához kapcsolódó limitek és más beállítások SMS útján történő megváltoztatására. Továbbá végrehajthatunk eseti forint átutalást, betétlekötéseket végezhetünk, feltölthetjük bármely hazai mobilszolgáltató által kibocsátott pre-paid kártya egyenlegét, autópálya-matricát vásárolhatunk, 24 órában utalhatunk, lekérdezhetjük lekötött betéteink összegét és számláinknak forgalmát. Az összes mobil bankolással foglalkozó pénzintézetről elmondható, hogy mindhárom mobiltársasággal szerződésben lévő ügyfelek számára elérhetők a szolgáltatásaik.
A közeljövőben a mobiltelefon és az internet összemosódásának korához érünk, hiszen mobilon internetezni már ma is egyre könnyebb. Nő a sávszélesség, csökkennek a költségek, gyakrabban találkozhatunk az egyre teljesebb felhasználói élményt nyújtó, "nagyképernyős" okostelefonokkal és kéziszámítógépekkel. Ahogyan annak idején a mobil lefedettség, úgy a mobil szélessáv-lefedettség is futótűzként terjed, mindennek jóvoltából pedig számottevően csökken a különbség az asztali pc-n és a mobiltelefonokon végezhető internetes tranzakciók minősége között. Elékeztünk ahhoz a korhoz, mikor a kanapén hanyatt fekve is elvégezhetjük banki átutalásainkat egy olyan mobilkészülékkel, amely a szoftver böngésző alapú, teljesen felhasználóbarát, ikonvezérelt és esztétikus.