2p

Leginkább magas ára és magas fogyasztása miatt vonják vissza a forgalomból az amerikai harci dzsip, a Hummer legnagyobb, civil terepjáró változatát, a Hummer Alphát.

Meglehetősen ritka jelenség az Egyesült Államokban, hogy egy személygépkocsi gyártását túl magas fogyasztása miatt állítanák le, a General Motors döntésébe - az utolsó H1-es júniusban gördül le a futószalagról - viszont minden bizonnyal belejátszott a szuperterepjáró által 100 kilométerenként "megivott" 25 liternyi üzemanyag.

A benzinfaló

A három tonna súlyú, öt méter hosszú, két és fél méter széles H1 karosszériáján 1992 óta semmit nem változtattak, mégis számos híresség - köztük Arnold Schwarzenegger, Kalifornia kormányzója, világhírű filmcsillag - választotta ezt a túlméretezett járgányt. A H1-ből ugyan tizennégy év alatt több mint tizenkétezer darabot adtak el, a 145 és 150 ezer dollárba (30 és 31 millió forintba) kerülő négykerék-meghajtású óriásra ma már egyre nehezebb vevőt találni, nem csoda, hogy évente mindössze 200-300 járgány kel el.

A Hummer-rajongóknak a környezetvédők kedvelt célpontjává vált H1 eltűnésével azonban nem kell nagyon elkeseredniük, két kisebb és lényegesen olcsóbb rokona, az 55 000 dollárt (11,5 millió forintot) kóstáló H2-es és a 30 000 dollárt (6 millió forintot) érő H3-as továbbra is kapható.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!