3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az alkohol öl, butít és nyomorba dönt. Most már biztos. A Heineken meg gondolom sörben fizet a marketingeseinek, jó ideje. Ugyanis csak az általános elbutulással tudom magyarázni, hogy a cég szpemkampánnyal reklámozza zenei fesztiválokat - köztük a márka nevével díszített Balaton Sound fesztivált - népszerűsítő honlapját. Vagy tévedek, és ez a legújabb marketinges trükk: a kamikaze-kampány.

Zuhanórepülés (Mfor-montázs)

Szigorúan idézet következik: "Bazz láttátok már a www.heinekenmusic.hu -t?? FELTÖRTÉK!! És enyhén 18+ -os képeket raktak fel!!! ...". Ezt bírták kitalálni, vagy legalábbis átengedni a Heineken-es marketingesek. Mármint, hogy ezzel a szöveggel pakolják tele a népszerű és kevésbé népszerű magyarországi blogok legfrissebb bejegyzéseihez kapcsolódó kommentboxokat. (Mondanom sem kell, pornóképek sehol sincsenek a hivatkozott oldalon, de nem ez a lényeg.)

Kicsit magyaráznék, hátha pótvizsgára ítélt Heineken-marketingesek is olvassák ezt a szöveget.

A blog, az olyan felület az interneten, ahol magánfelhasználók, cégek képviselői, vagy akár független szakértők oszthatják meg gondolataikat a nagyvilággal. A bejegyzés az szöveg, fotó, videó vagy hang is lehet, a lényeg, hogy ez a közlés maga. A komment pedig ehhez a közléshez való hozzászólás. Figyeltek, kedves Heineken marketingesek? A közléshez való hozzászólás. Nem ugatás a vakvilágba bele!

Mert ha valaki tönkreteszi a szerző gondolatai által beindított kommunikációt, a kommentelést, annak nem örül senki. Minősített esete is van a bunkóságnak, azaz a kommentelés tönkretevésének: ha valaki reklámozásra használja a hozzászólási lehetőséget. Idegen szó, ezt is kikérdezik a vizsgán mindenkitől: szpemelésnek hívják az ilyet.

Ezt azért nem szabad csinálni, mert a bloggerek (akik a blogokat írják) néhány - egyre több -  kivételtől eltekintve ingyen, csak a közlés, a gondolatok megosztásának öröméért dolgoznak. Minden blogger titkos álma, hogy egyszer hasznot hajtson számára az internetes napló. Tehát, ha úgy gondoljuk, hogy a blog közönségét érdekelheti hirdetésünk, szépen írjunk egy levelet, és egyezzünk meg egy árban. De ingyen ne reklámozzunk, hogy nekünk esetleg hasznunk legyen belőle, a bloggernak meg ne.

Ha a blogger megélhetési, azaz pénzért vezeti az internetes naplót, akkor se szpemeljünk, mert ő ebből él, mi meg másból, ha nem hirdetünk, ő éhen hal, ráadásul egy idő után nekünk sem lesz ebből kifolyólag hol hirdetnünk, így a mi is megdöglünk.

Persze, kedves pótvizsgázó Heinekenesek, meg lehet ezt próbálni. Lehet szpemelni annak ellenére, hogy számtalanszor megírtuk már, a marketingesek is elmondták, hogy ezt tilos. A tankönyvben benne van: "az eddigi bowlinghoz hasonlító márka-kommunikációt a flipper-kommunikáció váltja fel, azaz nem csak céloznak, és esetlegesen találnak el befogadókat, hanem az üzenetet a fogyasztók által keltik életre" (Horváth Lajos, art-director, Laboratory Ideas, a fentebb idézett cikkből).

Namost, kedves Heinekenesek, a fogyasztó így keltette életre az üzenetet, amit ti közöltetek: "Enyhén 18+ a véleményem a gerillamarketinges heineken s***fejekről. A sörötök is sz*r."

Persze, ha hamarosan kivonul Magyarországról a Heineken, akkor viszont zseniálisat alkottatok. Új stílus, új filozófia született, a gerillamódszer ellentéte: a kamikaze-marketing.

LNG

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!