1p

Legfeljebb 160 kilométer óránkénti sebességgel haladó személyautók gyártására ösztökélné az EU Parlament az autógyártókat, és a közlekedésben kisebb határértékeket engednének a közlekedés megengedett sebességére, mert a lassabb járműközlekedés is hozzájárul a széndioxid-kibocsátás mérsékléséhez, áll a szervezethez beadott tervezetben.

A javaslatról a hónap végén bizottsági vita lesz, az EU parlamentje várhatóan szeptember végén szavaz a kérdésben.

A javaslat arra a megfigyelésre épül, miszerint az EU-ban van már most is egy megengedett legnagyobb sebesség, ami átlagban 130 km/óra közelében van. A személyszállító járművek részére ennél legfeljebb 25 százalékkal nagyobb elérhető sebességet tennének lehetővé. A rendszert fokozatosan, négy év alatt vezetnék be.

A javaslatot előterjesztő brit honatya szerint az EU autógyártói egyre erőteljesebb és ennek megfelelően egyre nagyobb széndioxid-kibocsátású autókat gyártanak. A honatya szerint egy olyan törvényt is kellene alkotni uniós szinten, ami szerint 2015-re az európai utakon közlekedő autók átlagos széndioxid-kibocsátása 120g/km lehetne.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!