2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az állami autók fele 2010-től legyen hibridautó - ezt kezdeményezte a minap Oláh Lajos, a parlament környezetvédelmi bizottságának tagja. Tény, hogy addig még három év áll előttünk, és néhány autógyár kirukkolhat zöldautóval, de jelenleg csupán a Toyota (illetve elitmárkája, a Lexus) forgalmaz hazánkban ilyen járműveket.

Lehet, hogy a lépés mögött nemes szándék áll, ám az elmúlt hónapok eseményeit követően mégis más reakciót vált ki a kezdeményezés. Furcsán veszi ki ugyanis magát annak fényében, hogy március elején, az EU új energiapolitikájának elfogadásakor (amikor is a közösség azt a célt tűzte ki, hogy 20 százalékkal csökkentsük az üvegházhatású gázok kibocsátását, 20 százalékkal növeljük a hatékonyságot és 20 százalékig emeljük a megújuló források részarányát) a magyar kormányzat teljesíthetetlennek tartotta az uniós célok elérését.

A lelkiismeretes képviselő a kormányzati szinten meg sem állna. Közleményében javasolja, hogy az önkormányzatok is kövessék a példát. Úgy véli ugyanis, a hibridautók elterjedése jelentősen csökkentené a légszennyezést, és így a városi autóforgalomnak tulajdonított megbetegedések is visszaszorulnának. A politikus a távirati iroda kérdésére elmondta: jelenleg a hagyományos és a hibridautók ára között 2000-4000 euró a különbség, de ez folyamatosan csökken.

Tudom, szép dolog, hogy az állam vezetői maguk mutatnak példát, és ülnek környezetbarát autóba, de sokkal hatékonyabb lenne, ha például a tömegközlekedés terén tennék mindezt. Hitelesebbnek tűnik, ha - mégha csak a médiának pózolva is - időnként villamossal, vagy ne adj isten kerékpárral közlekednének az ország irányítói, minthogy beülnek egy böhöm nagy luxusautóba, és miután ezek hibrid hajtásúak, ezzel meg is nyugtatják lelkiismeretüket.

Az pedig már tényleg csak hab a tortán, hogy az önkormányzatok jelentős részénél használt - hozzávetőleg 4 millió forintba kerülő - középkategóriás kocsikhoz képest a legolcsóbb itthon kapható hibridautó, a Toyota Prius is 3 millió forinttal (azaz 12 ezer euróval) kerül többe. De ne kicsinyeskedjünk, vegyünk Lexust minden politikusnak!

Király Béla

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!