Szeptember 13-ig lesz döntés
A MÁV részben hajlandó lenne ezt megtenni, azonban csak a döntőbizottsági eljárás lezárulása és a MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése után. Hasonló álláspontot képvisel a kérdésben a svájci cég is. Dian viszont a vonatkozó törvényekkel ellentétesnek tartja, hogy erre csak annak életbe lépése után kerülne sor.
A MÁV augusztus 4-én harmadszor is a Stadlert hirdette ki a 30 + 30 elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat győzteseként, a döntést azonban a Bombardier - a korábbi két alkalomhoz hasonlóan - megtámadta a KDb-nél. A testület augusztus 26-án tartott nyilvános tárgyalást az ügyben.
A KDb-nek eredetileg szeptember 3-ig kellett volna döntést hoznia, mivel a fellebezés beérkezésétől, tehát augusztus 5-től számítva ekkor jár le a 30 napos határidő. A testület azonban - élve a törvény adta lehetőséggel - 10 nappal, azaz szeptember 13-ig meghosszabbította azt.
Amennyiben a KDb - korábbi két ítéletével ellentétben - nem semmisíti meg a vasúttársaság döntését, akkor elvileg megnyílik az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt. Erre legkorábban október közepén kerülhet sor.
Ha viszont a döntőbizottság ismét helyt ad a Bombardier panaszának, akkor patthelyzet alakulhat ki. Ennek nyomán akár érvényteleníthetik az egész pályázatot, és új kiírást kezdeményezhetnek.
Menedzsment Fórum