2p

A Stadler mindhárom ajánlata - összköltségét tekintve - olcsóbb volt, mint a Bombardieré, állítja a MÁV, amely mind a svájci, mind a német-kanadai cég elővárosi vonattenderre benyújtott ajánlatát részletesen ismertette.

Szeptember 13-ig lesz döntés

A MÁV részben hajlandó lenne ezt megtenni, azonban csak a döntőbizottsági eljárás lezárulása és a MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése után. Hasonló álláspontot képvisel a kérdésben a svájci cég is. Dian viszont a vonatkozó törvényekkel ellentétesnek tartja, hogy erre csak annak életbe lépése után kerülne sor.

A MÁV augusztus 4-én harmadszor is a Stadlert hirdette ki a 30 + 30 elővárosi villamos motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat győzteseként, a döntést azonban a Bombardier - a korábbi két alkalomhoz hasonlóan - megtámadta a KDb-nél. A testület augusztus 26-án tartott nyilvános tárgyalást az ügyben.

A KDb-nek eredetileg szeptember 3-ig kellett volna döntést hoznia, mivel a fellebezés beérkezésétől, tehát augusztus 5-től számítva ekkor jár le a 30 napos határidő. A testület azonban - élve a törvény adta lehetőséggel - 10 nappal, azaz szeptember 13-ig meghosszabbította azt.

Amennyiben a KDb - korábbi két ítéletével ellentétben - nem semmisíti meg a vasúttársaság döntését, akkor elvileg megnyílik az út az augusztus 15-én feltételekkel aláírt MÁV-Stadler szerződés hatályba lépése előtt. Erre legkorábban október közepén kerülhet sor.

Ha viszont a döntőbizottság ismét helyt ad a Bombardier panaszának, akkor patthelyzet alakulhat ki. Ennek nyomán akár érvényteleníthetik az egész pályázatot, és új kiírást kezdeményezhetnek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!