A "csatlakozóaljzatú" (plug-in) hibrid autók annyiban különböznek a benzinnel és árammal működő hibrid járművektől, hogy otthon is feltölthetők és rövidebb utakon nem vegyes üzemelésűek, hanem kizárólagosan áram hajtja őket. Ez a benzinfogyasztás Prius-hoz képest 40 százalékos csökkenésével és a káros anyag kibocsátás 45 százalékos mérséklődésével jár.
A mérnökök véleménye szerint ugyanakkor az akkumulátor kapacitása még nem megfelelő, a hosszabb utak megtételére nem tud elegendő áramot tárolni. A Toyota Plug-in HV, amit az Egyesült Államokban és Európában is tesztelni fognak, egy feltöltéssel 13 kilométer út megtételére képes.
A Toyotán kívül számos japán autógyártó dolgozik a következő nemzedékű, nagyobb tároló kapacitású akkumulátor kifejlesztésén.
A Toyota, amely a Priust 1997-ben dobta piacra, a plug-in hibrid nyolc prototípusát fogja a következő években tesztelni az utakon azután, hogy a mai napon megkapja ehhez az engedélyt.