Médiatudor néven indított weboldalt a Media Smart Hungary Oktatási Kht. A szervezők célja, hogy a gyerekek helyesen értékeljék és értelmezzék a reklámokat, és felkészüljenek a kritikus, tudatos fogyasztói magatartásra. Így szól az ominózus hír, amire felkaptam a fejem. Amikor megláttam, mely nagyvállalatok önzetlen segítségével kaphat erőre mindez, akkor már csak egy fejcsóválásra futotta.
Miközben a világ egyes részein a gyermekeknek szóló műsorsávokból tűzzel-vassal igyekeznek irtani a hirdetéseket - és a britek például elérték, hogy a hamburgerhirdetést csak a szexuális segédeszközökével azonos műsoridőben sugározhatják -, addig nálunk a leginkább befogadó rétegnek nem azt mondjuk: "Ne nézd, mert minden reklám hazudik!", hanem azt, hogy "Mi megtanítunk kritikusan értelmezni a hirdetéseket!"
Az eset paradoxona persze, hogy jómagamnak, mint a médiában tevékenykedő embernek a hirdetők lábát kellene csókolgatnom és a reklámok mindenhatóságát kellene hirdetnem. Miért nem teszem? Valószínűleg csupán egy lelki defektus (elfojtott irigység) lehet a háttérben: az én gyermekkoromban még nem volt Médiatudor, így engem soha senki nem tanított meg helyesen értékelni és értelmezni a reklámokat...
Király BélaKapcsolódó anyagok:
Receptírási macera Quarelint veszek 350 forintos felárral! Polgate Total Miért utaznak ingyen a nyugdíjasok? Mfor-szubjektív