A Nielsen piackutató vállalat 46 országban, az internethasználók körében végzett felméréséről szóló csütörtöki közlemény szerint a legtöbb magyar saját egészsége érdekében vásárol kisebb-nagyobb rendszerességgel bioterméket.
A közlemény szerint világszerte egyre többen kedvelik a biotermékeket, de magasnak tartják azok árát. A biot nem vásárlók közül minden második válaszadó a drágasággal indokolja tartózkodását.
A megkérdezett internethasználók 48 százaléka azért vesz biotermelésből származó enni- vagy innivalót, mert egészségesebbnek tartja. Ebből a szempontból legnagyobb aránnyal a görögök és a spanyolok, illetve a lengyelek vezetnek. A magyar 51 százalékos mutató szintén meghaladja az európai átlagot.
Második leggyakrabban említett fő szempont a gyerekek egészsége. Itt a magyarok tartják az Európa-rekordot, mivel a válaszadók 26 százaléka említette ezt az okot. Az európai átlag 16 százalék.