A piacvezető internetes keresőportált üzemeltető Google egy kimondottan a kisvállalatok számára kifejlesztett keresőberendezés forgalmazását kezdte meg csütörtökön. A Google Mini egy kis kék doboz, amely a céges hálózaton keresi és rendszerezi a dokumentumokat.
A Google legutóbbi újdonsága az egyéni felhasználóknak kínált Desktop Search program volt, amellyel a munkaállomásokon lévő dokumentumok között lehet keresni. A kaliforniai székhelyű cég most a vállalati szférát célozza meg az új termékkel, elsősorban a kisebb cégeket, amelyek nem költhetnek túl sokat az adatkezelő-kapacitás fejlesztésére, írja a News.com.
[ajanlo=90][igazitas=left/]A tegnap piacra dobott Google Mini nevű készüléket a belső céges hálózatba, az intranetbe lehet beépíteni. A kis kék doboz maximum 50 ezer dokumentum keresését és rendszerezését tudja elvégezni, és kevesebb, mint ötezer dollárba (körölbelül 900 ezer forint) kerül. Összehasonlításképpen a Google egy számmal nagyobb keresőberendezéséért, amelynek 100 ezer dokumentum a kapacitása, már 30 ezer dollárt kérnek. A keresődoboz adatbiztonsági és más egyedi funkciókkal is bővíthető.
A vállalatok számára tervezett keresőberendezések részesedése eddig elhanyagolható szerepet játszott a Google forgalmában. Az elemzők szerint ezekből éves szinten mindössze 50 millió dollárra tett szert a cég a webes keresőszolgáltatások több milliárd dolláros forgalma mellett. A Google vezetői viszont elmondták, hogy egyre fontosabbnak tekintik a vállalati keresőberendezések piacát is, és komoly lépéseket terveznek ezen a területen. Elképzelhető, hogy olyan speciális dokumentumokhoz is továbbfejlesztik a keresőmotorjukat, mint például az Oracle-adatbázisok.
Hasonló próbálkozásba már több cég, így a jelenleg a Yahoo tulajdonában lévő Inktomi és az Altavista is belebukott. A Google-nak olyan komoly vetélytársai is vannak a vállalati keresőberendezések piacán, mint a Fast Search and Transfer és az Autonomy and Verity. Az elemzők szerint viszont a Google Mini azért tartogat magában nagy lehetőséget a cég számára, mert a Google-nak sokkal több a tőkéje és sokkal ismertebb a márkaneve, mint konkurenseinek.
Menedzsment Fórum
Minikeresőt kínál kisvállalatoknak a Google
A piacvezető internetes keresőportált üzemeltető Google egy kimondottan a kisvállalatok számára kifejlesztett keresőberendezés forgalmazását kezdte meg csütörtökön. A Google Mini egy kis kék doboz, amely a céges hálózaton keresi és rendszerezi a dokumentumokat.