Mobil alkalmazottainak hordozható nyomtatókkal, valamint az SAP Mobile Sales alkalmazást tartalmazó és mySAP ügyfélkapcsolat-kezelési rendszer alatt futó laptopokkal való felszerelése révén a vezető osztrák biztosítócsoport Európában egy teljesen új dimenziót nyit helyszíni ügyfélszolgálatának lebonyolítása terén. A cég hozzávetőlegesen ezer felhasználót szerelt fel a rendszerrel, és a Wiener Städtische egy tagjánál, a Donauversicherungnál, valamint az ÖBV-nél most terjeszti ki ezt a megoldást további ezerötszáz ügynökre.
A Wiener Städtische meglévő vállalatirányítási rendszerébe integrálva a mobil megoldás az értékesítési és irodai személyzet számára egyetlen központi rendszeren keresztüli, azonnali információkezelést és -továbbítást tesz lehetővé. Az ügyfélkezelő szoftver birtokában a biztosítási ügynökök az értékesítési tárgyalások során rögtön áttekinthetik az ügyfelek aktuális biztosításának paramétereit, amely részletes válasz adását teszi lehetővé az ügyfél helyben feltett kérdéseire. A biztosítási kötvények nyomtatványai azonnali aláírás céljából már az ügyféllel folytatott tárgyalás során kinyomtathatók, továbbá elektronikusan továbbíthatók a back-office rendszerbe.
Az ügynökök így, hogy azonnal képesek továbbítani a jelentéseket az illetékes biztosítási kárbecslőnek, eddig nem tapasztalt hatékonyságot tanúsítanak a helyszíni kárfelvétel tekintetében. Az új rendszerben a kárrendezés igen átlátható, mivel az összes ügynök rendelkezik elektronikus hozzáféréssel a kárigények státuszához, így késedelem nélkül érdemleges információt tudnak nyújtani az ügyfeleknek.