Elsősorban a felső kategóriába tartozó, nagy autók gyártói vetették fel a kompenzáció ötletét, arra hivatkozva, hogy az új CO2-normák csökkentenék a versenyképességüket, és több ezer munkahely megszűntetésére kényszerítenék őket.
A brüsszeli székhelyű európai autóipari szövetség, az ACEA pedig azt szorgalmazza, hogy 2015-ig halasszák el az új normák bevezetését, hogy az iparnak legyen ideje a felkészülésre.
Az Európai Bizottság február elején hozta nyilvánosságra a tervet, amelyben kötelező érvényű rendelkezéseket javasolnak, hogy így kényszerítsék az autógyártókat a gépjárművekből származó szén-dioxid mennyiségének csökkentésére.
A bizottsági terv szerint 2012-re a jelenlegi 165-ről kilométerenként 130 grammra kell csökkenteni az EU-ban eladott, illetve oda importált új autók kibocsátását. A javaslat felszólít továbbá arra, hogy a globális felmelegedés problémájának enyhítése érdekében több bioüzemanyagot és tisztább fosszilis üzemanyagot kell használni.