1p

A 2000-es adatokhoz képest tavaly duplájára nőtt a kereskedelmi márkák részesedése a napi fogyasztási cikkek piacán, írja a Napi Gazdaság.

[ajanlo=143][igazitas=left/]Bevásárláskor a fogyasztók összesen nagyjából 300 milliárd forintot saját márkás termékekre költöttek, derült ki a GfK Hungária Piackutató legfrissebb elemzéséből. A saját márkás termékek részesedése az úgynevezett alacsony involváltságú termékek esetében (vagyis olyan árucikkeknél, amelyek vásárlásához nem - vagy csak kevésbé - kötődik érzelem) a legmagasabb.

Ilyenek a háztartási papíráruk, a vaníliás cukor, a sütőporok és bizonyos tejipari termékek. A sűrített tejek piaci forgalmának négyötödét a saját márkás termékek adják. Meglepő, hogy a tejszínhabpiac 42 százalékát, a vaj, a vajkrém és a mélyhűtött zöldségek piacának megközelítőleg harmadát szintén saját márkás termékek teszik ki, olvasható a Napi Gazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!