A civil fogyasztóvédelmi szervezet a közleményében emlékeztet arra, hogy a 2010. április 30-áig érvényes szabályok szerint a befizetést igazoló postai bélyegzőn szereplő dátum jelentette a teljesítés időpontját. A 2010. május 1-jétől érvényes előírások szerint a befizetés azon a napon teljesül, amikor a pénz a kedvezményezett, azaz a szolgáltató számláján megjelenik. A posta részére a jogszabály maximum két napot engedélyez a befizetett összeg címzetthez történő átutalására.
Az OFE azt kéri a szolgáltatóktól, hogy tanúsítsanak fogyasztóbarát magatartást, a számlákon, a kísérő számlalevelekben szembetűnő módon hívják fel a figyelmet a változásra, és adjanak türelmi időt a változás megszokásához.
A fogyasztóvédők szerint fogyasztóbarát megoldás lenne, ha a csekkeken a befizetés határnapját tüntetnék fel, nem pedig a pénz beérkezésének határidejét.
MTI/Menedzsment Fórum