A tervezéssel és kivitelezéssel foglalkozó vállalatok körében egyre inkább terjed a mindent egy kézből modell. A hatékonyabb módszerek révén az ügyfeleknek sokrétű szolgáltatások nyújthatók, ami azonban a vállalatokra is nagyobb felelősséget ró. A korábbiakhoz képest több résztvevő bevonását igénylő módszerek emellett a számonkérhetőségre is nagyobb hangsúlyt fektetnek.
A cégeknek azonban az informatikai rendszerek növekvő beruházási kockázata és egyre bonyolultabb üzemeltetése mellett az is gondot okoz, hogy az alkalmazások gyakran csak korlátozott betekintést nyújtanak a fontos üzleti adatokba. A gyakori vállalategyesülések és cégfelvásárlások miatt egyre fontosabb feladat az áttekinthetőség biztosítása. Eközben folyamatosan nő a teljesített megbízásokra, a termelékenység alakulására, a dolgozókra, az ügyfelekre és a vállalat eszközeire vonatkozóan kigyűjtött információk mennyisége.
Az Oracle egységes adatmodelljével a felhasználók a földrajzilag és funkcionálisan elkülönülő területek között is megoszthatják adataikat. Az adatintegráció a célzott ajánlatok készítése mellett lehetővé teszi a projekteken belüli együttműködést, a kivitelezés ellenőrzését, az eszközök, illetve a beszerzési költségek nyilvántartását, valamint létesítmény-karbantartási szolgáltatások nyújtását. Ezeket a funkciókat használja ki leányvállalatai összefogásánál a Hochtief, amely az alkalmazás bevezetésétől az éves üzemeltetési költségek jelentős mérséklődését várja.
Oracle az építőiparban
Az Oracle bejelentette, hogy a Magyarországon is jelen lévő, esseni székhelyű Hochtief építőipari vállalat a szoftvercég E-business Suite alkalmazásegyüttesét választotta nemzetközi üzleti tevékenységének számítógépes támogatásához.