Jójó, ehhez kellett volna a BAA (most meg már a Hochtief), hogy azért a reptéren belül mégse a MÁV-nak kelljen vasúti pályát építeni, meg úgy egyébként se nagyon, mert több tízmilliárd forintba kerülne, mert ugye szélsebes, zárt pálya, új sínek, új vonatok satöbbi, legyen inkább PPP, fizesse az, aki akarja. Persze épeszű ember egy pillanatig sem gondolta komolyan, hogy itt belátható időn belül gyorsvasút lesz. De jó volt egy pillanatra európainak érezni magunkat.
Amúgy gyorsvasutat teljesen felesleges lett volna tízmilliárdokért építeni egy olyan reptérre, ami a városon belül van, és sima vonattal is 15 perc lenne az út (az az öt perc nekem baromira nem ér tízmilliárdot).
Elvileg tavaly szeptemberben indult volna az első vonat, na nem TGV, csak egy kis Desiro, tök mindegy. A terv amolyan kis szocialista nívójú volt, uniós pénzből felújíttatjuk a Budapest-Vecsés-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza szakaszt, a menetrend szerinti szörnyek mellé odarakunk két piros vonatot, ami a Nyugatiból indul és csak Ferihegynél áll meg, aztán kész. Olcsó, és mégis európai, a turista se a rohadást látja meg először, ha idejön.
De ezután se történt az ég egy adta világon semmi. Tologatták, hogy majd december, meg tavasz, meg nyár. Most meg előálltak a legolcsóbb ötlettel, ami csak létezik. A menetrend szerint közlekedő ceglédi vonat megáll majd Ferihegyen. Kösz. Az jó lesz, legalább lesz valami, ami még színvonaltalanabb a BKV-nál.
Ez most olyan, mint a városi legenda a Moszkva tér felújításáról. Először nem volt kérdés a pénz, hisz az állam és a város egyaránt nyitott volt. Akkor nosza, dózeroljunk mindent, építsünk itt egy új dombot, ott egy megállót, gombák le, épületek fel. Kiderült, mégsem annyi az annyi: az állam kiszállt a finanszírozásból, így a tervek fokozatosan egyre szerényebbek lettek. A végén pedig annyi forrás maradt, amiből újra lehetett festeni a kukákat.
fsze