3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Miről is volt szó? Hogy itt aztán lesz minden, felteszem a fenekem a Nyugatiban egy hihetetlen, agyam-eldobom-olyan-korszerű vonatra, ami egyenesen a Boeingek szárnya alá visz el engem tíz, najó, 12 perc alatt. Nem kell taxis hiénákkal nyüglődni, nem kell a büdös-retkes kőbánya-kispesti állomáson a reptérbuszra várakoznom, majd úgy kimennem Ferihegyre, hogy közben egy időre el is hagyom Budapestet.

Nem kap szárnyakat a Desiro

Jójó, ehhez kellett volna a BAA (most meg már a Hochtief), hogy azért a reptéren belül mégse a MÁV-nak kelljen vasúti pályát építeni, meg úgy egyébként se nagyon, mert több tízmilliárd forintba kerülne, mert ugye szélsebes, zárt pálya, új sínek, új vonatok satöbbi, legyen inkább PPP, fizesse az, aki akarja. Persze épeszű ember egy pillanatig sem gondolta komolyan, hogy itt belátható időn belül gyorsvasút lesz. De jó volt egy pillanatra európainak érezni magunkat.

Amúgy gyorsvasutat teljesen felesleges lett volna tízmilliárdokért építeni egy olyan reptérre, ami a városon belül van, és sima vonattal is 15 perc lenne az út (az az öt perc nekem baromira nem ér tízmilliárdot).

Szóval jött a valósághűbb elképzelés: egy állomást arrább kell taszajtani, csinálni egy felüljárót, és jónapotkívánok, máris van reptéri vasút. Jó hogy csak a fapadosoknak, de tök mindegy, legalább van. Ez a projekt csak százmillióba kerül, ami nem kevés, de ha már átrakunk, meg építünk, akkor az már nézzen ki rendesen.

Elvileg tavaly szeptemberben indult volna az első vonat, na nem TGV, csak egy kis Desiro, tök mindegy. A terv amolyan kis szocialista nívójú volt, uniós pénzből felújíttatjuk a Budapest-Vecsés-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza szakaszt, a menetrend szerinti szörnyek mellé odarakunk két piros vonatot, ami a Nyugatiból indul és csak Ferihegynél áll meg, aztán kész. Olcsó, és mégis európai, a turista se a rohadást látja meg először, ha idejön.

De ezután se történt az ég egy adta világon semmi. Tologatták, hogy majd december, meg tavasz, meg nyár. Most meg előálltak a legolcsóbb ötlettel, ami csak létezik. A menetrend szerint közlekedő ceglédi vonat megáll majd Ferihegyen. Kösz. Az jó lesz, legalább lesz valami, ami még színvonaltalanabb a BKV-nál.

Ez most olyan, mint a városi legenda a Moszkva tér felújításáról. Először nem volt kérdés a pénz, hisz az állam és a város egyaránt nyitott volt. Akkor nosza, dózeroljunk mindent, építsünk itt egy új dombot, ott egy megállót, gombák le, épületek fel. Kiderült, mégsem annyi az annyi: az állam kiszállt a finanszírozásból, így a tervek fokozatosan egyre szerényebbek lettek. A végén pedig annyi forrás maradt, amiből újra lehetett festeni a kukákat.

fsze

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!