6. A pályázathoz csatolandó dokumentumok listája
A csatolandó mellékletek listájának meghatározása az egyes OP-irányító hatóságok, szaktárcák feladata, de várhatóan nem fog jelentősen eltérni a hasonló pályázati rendszerekben jelenleg alkalmazott gyakorlattól. Alább egy indikatív lista található.
A pályázati formanyomtatvány mellékleteit az Irányító Hatóságnak a projekt jellegének figyelembevételével kell meghatároznia. E mellékletek az alábbiak lehetnek:
- aláírási címpéldány
-
- jogi státusz igazolása
-
- előző évi pénzügyi beszámolók
-
- a saját forrás és az egyéb finanszírozási források rendelkezésre állását igazoló dokumentumok
-
- háttértanulmányok - pl. üzleti terv, megvalósíthatósági tanulmány, költség-haszon elemzés, környezeti hatástanulmány, műszaki tervek
-
- hatósági engedélyek
-
- lefolytatott feltételes közbeszerzési eljárás dokumentumai
-
- tulajdoni lap
-
- a megvalósításban részt vevő szakemberek önéletrajza
-
- referenciák
-
- a partnerekkel illetve a lakossággal történt egyeztetések dokumentumai (stb. részéről), partnerek hatóságok, helyi és regionális (pl. nyilatkozatok)
Az Irányító Hatóságnak gondoskodniuk kell arról, hogy kizárólag olyan információkat, dokumentumokat és igazolásokat kérjenek a pályázóktól, amelyek szükségesek, és amelyeket felhasználnak a projektek kiválasztása vagy megvalósítása során. A sok munkát igénylő háttértanulmányok, műszaki tervek kidolgozásának és benyújtásának előírása csak nagy beruházási projektek esetében indokolt. Az Irányító Hatóságnak a feltételek meghatározásakor figyelmet kell fordítania a duplikáció elkerülésére is, azaz gondoskodnia kell arról, hogy egy dokumentumot, igazolást csak egy alkalommal kérjenek a pályázóktól (pl. vagy a pályázat beadásakor, vagy a támogatási szerződés megkötéséhez)
Forrád: NFH