2p

Hátat fordított a Tesco annak a kampánynak, melynek keretében jelzőlámpára emlékeztető ikonok segítenék az eligazodást az ételek cukor-, só- és zsírtartalmát illetően.

Szinte mindennapos fejfájást okoz az élelmiszereken található tájékoztató szövegek kibogozása. Sokszor hosszas szemlélés után sem sikerül megtalálni az áhított termék zsír- vagy cukortartalmára vonatkozó adatokat.

Ezzel a gyakorlattal szeretne szakítani az a brit elgondolás, mely a jelzőlámpákhoz hasonló jelölést honosítaná meg az élelmiszeriparban. A brit élelmiszeripari szakemberek nemtetszésüknek adtak hangot, miközben a kormány véleménye szerint a vásárlók örülnének a könnyen értelmezhető jeleknek. A Tesco máris visszautasította a jelzőlámpák használatát, s álláspontját egy kutatással is igazolta. Az általuk megkérdezett vásárlókat a sárga jelzés kifejezetten megzavarta.

A brit társadalom egyik legégetőbb problémája az elhízás. A kormány vélekedése szerint az élelmiszerek összetételének minél egyszerűbb jelölése a kövérség elleni harc egyik lépése lehetne. A vásárló rögtön látná, hogy a zöld jelzést kapott termékből nyugodtan ehet, míg a sárga esetében ajánlott a mérsékelt fogyasztás. A piros jelzésűeket alig vagy egyáltalán ne együk, ha nem akarunk a hízás útjára lépni.

Az élelmezésügyi szakemberek már tavaly riadót fújtak, s az élelmiszer láncok elutasítása ellenére úgy tűnik, a jelzőlámpa-rendszer eddig a legjobb megoldás.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!