Szinte mindennapos fejfájást okoz az élelmiszereken található tájékoztató szövegek kibogozása. Sokszor hosszas szemlélés után sem sikerül megtalálni az áhított termék zsír- vagy cukortartalmára vonatkozó adatokat.
Ezzel a gyakorlattal szeretne szakítani az a brit elgondolás, mely a jelzőlámpákhoz hasonló jelölést honosítaná meg az élelmiszeriparban. A brit élelmiszeripari szakemberek nemtetszésüknek adtak hangot, miközben a kormány véleménye szerint a vásárlók örülnének a könnyen értelmezhető jeleknek. A Tesco máris visszautasította a jelzőlámpák használatát, s álláspontját egy kutatással is igazolta. Az általuk megkérdezett vásárlókat a sárga jelzés kifejezetten megzavarta.
A brit társadalom egyik legégetőbb problémája az elhízás. A kormány vélekedése szerint az élelmiszerek összetételének minél egyszerűbb jelölése a kövérség elleni harc egyik lépése lehetne. A vásárló rögtön látná, hogy a zöld jelzést kapott termékből nyugodtan ehet, míg a sárga esetében ajánlott a mérsékelt fogyasztás. A piros jelzésűeket alig vagy egyáltalán ne együk, ha nem akarunk a hízás útjára lépni.
Az élelmezésügyi szakemberek már tavaly riadót fújtak, s az élelmiszer láncok elutasítása ellenére úgy tűnik, a jelzőlámpa-rendszer eddig a legjobb megoldás.
Menedzsment Fórum
Pirosat kapott a Tescótól az újfajta élelmiszer-jelölés
Hátat fordított a Tesco annak a kampánynak, melynek keretében jelzőlámpára emlékeztető ikonok segítenék az eligazodást az ételek cukor-, só- és zsírtartalmát illetően.