Most ez jön majd nagyban, csak a fogkrémet eladó bácsi érkezik, hogy elmondja anyu örök érvét: nem kell félni, nem fog fájni. A magyar kormány ugyanis leszerződtetné a Young & Rubicam reklámügynökség nemzetközi karriert befutott szakemberét, a 43 éves Orbán Pétert, aki korábban Hong-Kongban a Colgate-Palmolive teljes ázsiai reklámtevékenységéért felelt.
Abszolút jó ötlet! A magam részéről nem is nagyon ugrálnék, csupán botcsinálta copywriterként néhány aprósággal szeretnék hozzájárulni a kormányzati kommunikáció sikeréhez, és persze ezen keresztül az ország fejlődéséhez.
Szerintem el kellene gondolkodni azon, hogy a minisztereket külön kampányokkal népszerűsítsék, saját szlogenekkel. Elmondom mire gondolok! Itt van például Lamperth Mónika, önkormányzati miniszter: "helyben előzi meg a szuvasodást". Na, milyen? Vagy mondjuk: "Molnár Lajos egészségügyi miniszter kíméletlenül leszámol a betegségeket okozó baktériumokkal". "Persányi Miklós hétféle természetes növénykivonattal."
[ajanlo=1311][igazitas=left/]Kóka János a puma erejével fehérít. Petrétei József leszámol a makacs fogkővel (nyomdahiba esetén macskakővel). És persze a kormányfőt se felejtsük ki, az energikus emberhez megfelelő lenne, a "Gyurcsány Ferenc gyorsan reagál szánk PH-értékének változására".
Szóval tényleg, legyen modern a kommunikáció, ne aludjunk már be teljesen, kell az, hogy kicsit pörögjenek a dolgok. Mondjuk meg a népnek, mit kell vennie a politikai szupermarketben, mert biztos úgy van az, hogyha veszi a Colgate-et, venni fogja a Polgate-et is.
Egy apró dolog van, amit még mondanék, de nem kell vele foglalkozni, csak úgy jár a szám: sokat hallani az utóbbi időben, hogy kibeszéletlen problémák bénítják a magyar közéletet, a választópolgárok nem értik a reformok szükségességét, le kéne ülni, kitalálni, szeretni stb. Magyarországot. Attól tartok, hogy erre egy-egy 30 másodperces szpot aligha lesz elég, meg én a reklám alatt mindig kimegyek a mosdóba, vagy ha éppen nem kell, akkor elkapcsolok.
L. Nagy Gábor