Az EU-nak gyorsan tennie kell valamit annak érdekében, hogy ösztönözze az üzemanyagokhoz adagolt biodízel mennyiség növelését, hogy ezáltal elkerülhető legyen az ágazatban a kapacitásfelesleg kialakulása.
Az EU 2020-ra minimum tíz százalékos arányban írja elő a bioüzemanyagok arányát a járművekbe szánt üzemanyagokban. Ehhez arra lenne szükség, hogy 25-28 millió tonna biodízelt állítsanak elő, de az ágazat nem fejlődik elég gyorsan, a farmerek pedig elfordulnak ettől a projekttől, amennyiben a keverési arány az elkövetkező néhány évben nem nő majd - jelentette ki Garofalo.
Az EU célul tűzte ki a bioüzemanyagok részarányának 5,75 százalékos szintjét az energiatartalom, hat százalékos arányát a mennyiség vonatkozásában. Ennek eléréséhez a jelenlegi öt százalékos keverési arány tíz százalékra emelése lenne szükséges.
Garofalo szerint elengedhetetlen a tagországok adórendszerének és törvényeinek harmonizációja, mivel állítása szerint az európai biodízel üzlet legnagyobb akadálya a 27 tagország eltérő szabályozása, ami a már működő hatvan, és a néhány éven belül száz feletti termelő miatt szinte "elviselhetetlen".