3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A dunaújvárosi gumiabroncs-gyár környezetvédelmi vállalásairól egyeztetett pénteken a Hankook Tire Magyarország Kft. és a Levegő Munkacsoport, miután a civil szervezet zöld megfontolásokból a hét elején fellebbezett a cég használatbavételi engedélye ellen.

Nem védik a környezetet

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke elmondta: a dunaújvárosi találkozón a társaság környezetvédelmi szakértői elismerték, hogy nem tudják betartani a környezetvédő szervezettel még tavaly májusban megkötött megállapodást. Akkor a Hankook azt vállalta, üzemük a környezetvédelmi hatóság által meghatározott feltételeknél szigorúbb követelmények mellett működik majd. Az elnök elmondása szerint a felek pénteken abban állapodtak meg, hogy a vállalat a jövő héten javaslatot tesz a meghiúsult vállalások kiváltására.

Lukács András beszámolt arról, hogy az eredeti megállapodás szerint a vállalatnak nem szabadna adalékanyagként olyan lágyítót használnia, ami rákkeltő hatású. A Hankook szakértői szerint ennek a poliaromás szénhidrogénnek a mellőzését technikai problémák miatt egyelőre nem tudják megoldani. A cég fokozatosan kívánja kivonni ezt az anyagot, s 2009-től szűntetné meg használatát teljesen.

Az elnök a megállapodás másik sarkalatos pontjaként azt a szállítást érintő vállalást említette, amely szerint a gyárnak az anyagforgalom legalább negyedét vasúti, illetve vízi úton kell bonyolítania, később pedig fokozni kell ezt az arányt. A Levegő Munkacsoport szerint a kezdeti arány teljesítése valóban reálisnak tűnik, de nem látnak garanciát a környezetbarát szállítás szintjének emelkedésére.

Lukács András közölte, hogy a civil szervezet hajlandó elállni a használatbavételi engedély fellebbezésétől, azaz a pereskedéstől, ha a cég vállalja a vasúti és vízi szállítás arányának további fokozását az országon belül.

Ehhez Budapest és Dunaújváros között iparvágányt kell építeni - mutatott rá az elnök. Utalt arra, hogy az anyagforgalom döntő része Rotterdam és Budapest között vasúton történik, onnan viszont már kamionokra rakják a szállítmányt, így a főváros és Dunaújváros között jelentősen nő a közlekedésből fakadó környezetterhelés.

A dunaújvárosi gyárban június végén indult a termelés. Az üzem 535 millió euró beruházással épült fel 110 ezer négyzetméter alapterületen. A koreai cég első európai gyárában mintegy ezeregyszázan dolgoznak. Az idén kétmillió, jövőre 5 millió, 2010-ben, a teljes kapacitás elérésekor pedig várhatóan évi 10 millió személy- és teherautóra való gumiabroncsot készítenek.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!