2p

Mit szólna ahhoz, ha kedvenc samponját nem egy tökéletes testű nő hirdetné, hanem mondjuk egy enyhén molett? Ami itthon még elképzelhetetlen, azt külföldön néhány cég már alkalmazza, méghozzá nem kis sikerrel.

Csak akkor hat ha kevés van

A fenti cégek ezáltal egyértelműen hadat üzentek a még mindig uralkodó, tökéletes testű nőkkel dolgozó reklámfilmeknek, amelyek "hemzsegnek a kliséktől, sértőek és legtöbbször bántóan ötlettelenek" - állapította meg a frankfurti Leo Burnett ügynökség egyik elemzése.

Mindezek ellenére is kérdéses, elterjedhet-e szélesebb körben az új szemlélet. A Dove-követők egyre nagyobb száma miatt ugyanis tartani lehet attól, hogy a fogyasztók előbb-utóbb telítődnek majd a nem kifogástalan testű lányokkal hirdető reklámokkal. Az ilyen típusú hirdetés csak akkor működik, ha aránylag kevés fut belőle, vélekednek egyes reklámszakemberek. Minél több vállalat tér rá át, annál kisebb lesz a hatása.

Egyesek már azt jósolják, hogy az új trend nyomán körvonalazódik egy ellenmozgalom, amely ismét a 90-60-90 nők privilégiumává teszi az óriásplakáton való megjelenést. Az már felettébb kérdéses, hogy Magyarország legalább egy fuvallat erejéig érzékel-e valamit a "Dove-mozgalmából", vagy ez is észrevétlenül vonul el a fejünk felett.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!