Csak akkor hat ha kevés van
A fenti cégek ezáltal egyértelműen hadat üzentek a még mindig uralkodó, tökéletes testű nőkkel dolgozó reklámfilmeknek, amelyek "hemzsegnek a kliséktől, sértőek és legtöbbször bántóan ötlettelenek" - állapította meg a frankfurti Leo Burnett ügynökség egyik elemzése.
Mindezek ellenére is kérdéses, elterjedhet-e szélesebb körben az új szemlélet. A Dove-követők egyre nagyobb száma miatt ugyanis tartani lehet attól, hogy a fogyasztók előbb-utóbb telítődnek majd a nem kifogástalan testű lányokkal hirdető reklámokkal. Az ilyen típusú hirdetés csak akkor működik, ha aránylag kevés fut belőle, vélekednek egyes reklámszakemberek. Minél több vállalat tér rá át, annál kisebb lesz a hatása.
Egyesek már azt jósolják, hogy az új trend nyomán körvonalazódik egy ellenmozgalom, amely ismét a 90-60-90 nők privilégiumává teszi az óriásplakáton való megjelenést. Az már felettébb kérdéses, hogy Magyarország legalább egy fuvallat erejéig érzékel-e valamit a "Dove-mozgalmából", vagy ez is észrevétlenül vonul el a fejünk felett.
Menedzsment Fórum