A kampánymenedzsment és marketing automatizálási szoftverekkel együtt az ügyfél intelligencia megoldások értékesítésének árbevétele több mint duplájára nőtt. Az egészséges szervezeti működést figyelő és kezelő alkalmazások – a tevékenység alapú üzletvitel, a tevékenység alapú költségmegosztás és a teljesítménykezelés – értékesítése több mint harmadával nőtt 2003-hoz képest.
A vállalatok jobban kézben szeretnék tartani költségeiket, és ez az igény informatikai vállalatirányítási alkalmazások árbevételét csaknem 30 százalékkal, a kockázatkezelési alkalmazásokét pedig 20 százalékkal növelte meg. A SAS kulcsterületei – a korszerű analitika és az adatkezelés – több mint 20 százalékos árbevétel-növekedést értek el.
Iparág szerinti bontásban továbbra is a pénzintézetek jelentik a legfontosabb bevételi forrást, amely az összes iparág árbevételének 35 százalékát jelenti. Különösen erőteljes növekedést ért el a vállalat a pénzintézetek (22 százalék), a gyógyszeripar (20 százalék), a közszféra (30 százalék), a telekommunikáció (18 százalék), az energiaipar/közművek (18 százalék) és a kiskereskedelem (9 százalék) terén.
A cég teljes árbevételének 46 százaléka az amerikai kontinensről, 44 százaléka az EMEA-régióból (Európa, Közel-Kelet és Afrika), 10 százaléka Ázsia csendes-óceáni térségéből származik.
Új üzleteket hozott a vállalatnak az új üzleti adatelemző platformmal, a SAS®9-cel elindított új termékbejelentések sorozata, mely összesen hét továbbfejlesztett alkalmazást tartalmaz. A cég tovább bővítette iparág-specifikus megoldásainak körét is többek között a banki szféra, a biztosítás, a kiskereskedelem, a biotechnológia, a telekommunikáció és a gyártás terén.
Menedzsment Fórum
Rekord-árbevételt ért el a SAS
A SAS bejelentette, hogy mind pénzügyi eredményei, mind ügyfelei szempontjából újabb sikeres évet zárt: 2004-ben árbevétele 1,53 milliárd dollár volt, 15 százalékkal több az előző évinél. Az eredményt a cég közelmúltban beindított vállalati megoldásainak új generációja tette lehetővé.