Bár a hibridek egyelőre nem túl elterjedtek Magyarországon, nemrégiben megugrott az érdeklődés irántuk, és a választék is rohamosan bővül. A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium (KvVM) nyílt közbeszerzési eljárást írt ki két felső és hét-tíz középkategóriás, villanymotor, illetve hagyományos motor kombinációjával működő, úgynevezett hibrid gépkocsi vásárlására. A minisztérium a 24 hivatali járműve közül a legrégebbi, legtöbbet futott darabokat cserélné le.
Ez azt jelenti, hogy a tárca elsősorban az ötévesnél idősebb, 170-200 ezer kilométer fölött futott autókat cserélné újakra (a kormányzati átlag a minisztérium szerint ennél kisebb: 128 ezer kilométer, 4-5 éves átlagéletkor). A hibridek beszerzése szimbolikus lépés is, a környezetvédelmi tárca azt reméli, hogy a többi tárca és az üzleti szféra hamarosan követi példáját.
A minisztérium számítása szerint egy középkategóriás hibrid kocsi évente mintegy egy tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, mint egy hasonló teljesítményű hagyományos személygépkocsi. A Magyarországon kapható legelterjedtebb és viszonylag olcsó modellek a Honda Civic Hybrid (5 és fél millió forintnál kezdődik, Belgiumból két hét alatt szállítják a kiválasztott színben) és a műfaj klasszikusa, a Toyota Prius (hétmillió forintért azonnal elvihető). Az átlagos európai személyautó kilométerenként 160 gramm szén-dioxidot bocsát ki, az Európai Unió 2012-ig ezt 130 grammra szorítaná le. A hibrid járművek sokat javíthatnak az átlagon, ha elterjednek, szén-dioxid-kibocsátásuk ugyanis 100 gramm/kilométer körüli. A közbeszerzési eljáráson részt vevők kilométerenként 110 grammnál kevesebbet kibocsátó autókat ajánlhatnak - számol be a Napi Gazdaság.