A GM a napokban teszteli az új motorokat két tanulmányautóban, egy Saturn Aurában és egy Opel Vectrában a cég milfordi tesztpályáján. A vállalat úgynevezett homogén sűrítéses gyújtást fejlesztett ki az üzemanyag-takarékosság fokozására. A levegő-benzin keveréket sűrítéssel gyújtják be a hengerben, ami alacsony hőmérsékletű, láng nélküli energialeadást eredményez.
Mivel az égéstérbe fecskendezett összes üzemanyag egyidejűleg ég el, a motornak kevesebb üzemanyagra van szüksége, mint a hasonló teljesítményű hagyományos erőforrásoknak - olvasható a cég közleményében.
A járművek takarékossága egyre fontosabb kérdés az Egyesült Államokban is, ahol bár lassan, de folyamatosan növekszik az az összeg, amelyet az autósoknak tankoláskor a benzinkutaknál kell hagyniuk. A külföldi, főleg japán gyártók már jókora szeletet hasítottak ki a tengerentúli piacon takarékos autóikkal. A General Motors egyelőre nem tudja, hogy az új technológia mikor kerülhet piacra, állítólag még nem tökéletes az égési folyamat szabályozása.