Az eddigi Just do it szlogenjét akár ki is egészíthetné a Nike a "magadnak" fordulattal, a jövőben ugyanis bizonyos keretek között a vásárlók egyedivé varázsolhatják a sportszergyártó termékeit.
A világ legnagyobb sportruházati vállalata meglepő húzással kíván kedveskedni vevőinek, a cég honlapján ugyanis a látogatók a jövőben a piacra kerülő egyes modellek esetén kedvük szerint színezhetik lábbelijüket. Emellett az ügyfelek a weboldalon választott cipők nyelvére is tehetnek egyedi jelzéseket, az oda kerülő kis ikonokkal vagy szavakkal tökéletesen személyre szabhatják a Nike-jukat.
[ajanlo=182][igazitas=left/]Mint azt piaci szakértők kifejtik, az ötlet más iparágak analógiájára épít, de a ruha és textilszektorban úttörő jelentőségű. Az elmúlt években a személyre szabhatóság néhány iparágnak komoly aktivitást adott, elég csak a mobiltelefonokra gondolni, ahol a cserélhető előlapoktól a letölthető csengőhangokon át számtalan módon lehetőséget kapnak az emberek, hogy a tucatárukat oly módon alakíthassák át, hogy az egyfajta önkifejezéssé váljék.
A lépéssel a meglévő versenyelőnyét stabilizálhatja a vállalat az Egyesült Államokban, amely legfontosabb piacának számít. Amellett, hogy demokratikus, ha magunk választhatjuk ki cipőnk kinézetét, a Nike részéről üzleti lépésként is figyelemre méltó, mondta el a Reutersnek az egyik tengerentúli piac és trendkutató vállalat vezetője. A márkával is szorosabb kötődést tud úgy kialakítani a vásárló, ha valamilyen szinten magát látja benne viszont.
Az elemzők véleménye egyelőre megoszlik a tekintetben, hogy a mostani kezdeményezés során milyen irányt vesz a személyre szabhatóság. Egyesek azzal érvelnek, hogy az egyedi termékek esetén a fogyasztók hajlandók többet áldozni még akár egy átlagos cipőre is, így anélkül, hogy a prémium kategóriás termékek kockázatát fel kellene vállalni, extraprofitra tehetnek szert a gyártók. Mások viszont nem tekintik ilyen nagyívűnek az ötletet, szerintük egyszerűen a túlélés záloga, hogy a fiatal nemzedék számára vonzó alternatívát kínálnak, ők ugyanis amellett, hogy követik a divatot, ki akarnak tűnni a tömegből. A testreszabott ruházati termékek esetén így két legyet lehet ütni egy csapásra, nem beszélve arról, hogy a jól csengő brandek tulajdonosai tovább tudják növelni forgalmukat.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok
Nike-trükk: prémium termék diszkont áron
Beindult az amerikai üzlet az Adidasnak
Betiltották a Nike gyilkos reklámját
Száműzné az Adidas-csíkokat az olimpiáról a Nike
Testreszabható cipőkkel erősít a Nike
Az eddigi Just do it szlogenjét akár ki is egészíthetné a Nike a magadnak fordulattal, a jövőben ugyanis bizonyos keretek között a vásárlók egyedivé varázsolhatják a sportszergyártó termékeit.