2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Súlyos tárgyi tévedésen alapul az Európai Fogyasztói Központ Magyarország szerint az a kormányzati döntés, amely szerint a központ működtetésére 2011-től a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot jelölték ki.

A központ csütörtöki közleményében azt közölte: súlyos ellentét feszül az Európai Bizottság Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság és a magyar kormányzat véleménye közt a központ teljesítményét illetően. Míg ugyanis a Bizottság a megszerezhető legmagasabb minősítéssel értékelte a központ 2009-es működését, az újonnan felállt magyar kormányzat által készített "Nemzeti Ügyek Politikája 2010." fogyasztóvédelmi szakpolitikai fejezete kijelenti, hogy az Európai Fogyasztói Központ Magyarország "az Európai Unió országai közül a leggyengébben felelt meg a támasztott követelmény rendszereknek".

A közleményben leszögezik: az Európai Fogyasztói Központ Magyarország fő feladata a határon átnyúló fogyasztói jogvitákban való tanácsadás és panaszkezelés. Az évi több mint 1.500 fogyasztói megkeresést bonyolító központ 2009-ben meghatározó szerepet töltött be a SkyEurope légitársasággal kapcsolatos magyar panaszok rendezésében, a közvélemény tájékoztatásában, illetve a fogyasztók számára a teljes körű jogsegély nyújtásában.

A központ weboldala, 2009-ben elnyerte a Magyar Tartalomipari Szövetség díját, továbbá sikeresen együttműködött mind a magyar békéltető testületekkel, mind pedig az uniós szervezetrendszerrel, teljesítményét pedig az Európai Bizottság átlagon felülinek minősítette.

Az újonnan felállt magyar kormányzat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot (NFH) jelölte ki a 2011-es évtől az Európai Fogyasztói Központ működtetésére, nem pedig a jelenlegi szervezetet. A döntés hátterében a kormányzat által készített "Nemzeti Ügyek Politikája 2010." fogyasztóvédelmi szakpolitikai fejezetének kijelentése áll. E súlyos tárgyi tévedés volt az, amely félrevezette a kormányzat illetékes döntéshozóit, és amely alapján megszülethetett e döntés - áll a aközleményben.

A kormányzati döntésről az Európai Fogyasztói Központ Magyarországnak az NFH adott tájékoztatást, amely szintén téves háttér információkon alapult.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország, elsősorban a fogyasztók érdekében, bízik abban, hogy az elkövetkező fogyasztóvédelmi döntések valós információkon és megfelelő alapokon nyugszanak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!