2p

A japán főváros a méregdrága márkák és fogyasztási cikkek fővárosává nőtte ki magát. A luxusárukra itt nem csupán az elit, hanem a középréteg is vevő.

A japán főváros a méregdrága márkák és fogyasztási cikkek fővárosává nőtte ki magát. A luxusárukra itt nem csupán az elit, hanem a középréteg is vevő.

"Az európai városokkal ellentétben Tokióban hatalmas a kereslet a valóban csúcsszínvonalú áruk iránt, sőt annak alakulása szinte független az aktuális gazdasági helyzettől" - véli Laurent Levan, a Carrefour áruházlánc japán szekciójának menedzsere.

Ezt bizonyítja például, hogy a Louis Vuitton luxuscikkeket gyártó cég eladásainak több, mint felét az ázsiai szigetországban bonyolítja le. Ez egyben azt is jelenti, hogy minden hatodik japánnak van a tulajdonában egy Louis Vuitton termék.

Japánban tehát nem csupán a leggazdagabbak vásárolnak méregdrága márkákat, hanem az átlagos családok is megengedi maguknak a luxust. Persze van nekik miből: a japán háztartások 32 százalékkal költenek többet egy átlagos európai háztartásnál, évi 200 ezer euróra rúgó megtakarításaikkal pedig 75 százalékkal múlják felül az EU átlagot.

Kedvezőtlen gazdasági időszakban viszont érzékelhetően
csökkentik a tartalékok felhalmozását: a '80-as években a korábbi 10 százalék helyett csupán 5,8 százalékot tettek félre jövedelmükből. Ezzel szemben Európában ez az arány 10 százalék körül mozgott és jelenleg emelkedő tendenciát mutat.

A luxuscikkeket fogyasztók jelentős részét teszik ki a 60 éven felüliek, akiknek társadalmon belüli aránya rohamosan növekszik. Nem véletlen, hogy a jelenlegi átlagéletkor tíz évvel múlja felül az európai átlagot, írja a Der Standard.

A méregdrága áruk közé tartozik például a Carefour áruházaiban kínált, 1900-as évjáratú bordói vagy éppen a Napóleon korából származó konyak, amelyeket üvegenként 5000 eurós áron kínálnak.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!