A japán főváros a méregdrága márkák és fogyasztási cikkek fővárosává nőtte ki magát. A luxusárukra itt nem csupán az elit, hanem a középréteg is vevő.
"Az európai városokkal ellentétben Tokióban hatalmas a kereslet a valóban csúcsszínvonalú áruk iránt, sőt annak alakulása szinte független az aktuális gazdasági helyzettől" - véli Laurent Levan, a Carrefour áruházlánc japán szekciójának menedzsere.
Ezt bizonyítja például, hogy a Louis Vuitton luxuscikkeket gyártó cég eladásainak több, mint felét az ázsiai szigetországban bonyolítja le. Ez egyben azt is jelenti, hogy minden hatodik japánnak van a tulajdonában egy Louis Vuitton termék.
Japánban tehát nem csupán a leggazdagabbak vásárolnak méregdrága márkákat, hanem az átlagos családok is megengedi maguknak a luxust. Persze van nekik miből: a japán háztartások 32 százalékkal költenek többet egy átlagos európai háztartásnál, évi 200 ezer euróra rúgó megtakarításaikkal pedig 75 százalékkal múlják felül az EU átlagot.
Kedvezőtlen gazdasági időszakban viszont érzékelhetően
csökkentik a tartalékok felhalmozását: a '80-as években a korábbi 10 százalék helyett csupán 5,8 százalékot tettek félre jövedelmükből. Ezzel szemben Európában ez az arány 10 százalék körül mozgott és jelenleg emelkedő tendenciát mutat.
A luxuscikkeket fogyasztók jelentős részét teszik ki a 60 éven felüliek, akiknek társadalmon belüli aránya rohamosan növekszik. Nem véletlen, hogy a jelenlegi átlagéletkor tíz évvel múlja felül az európai átlagot, írja a Der Standard.
A méregdrága áruk közé tartozik például a Carefour áruházaiban kínált, 1900-as évjáratú bordói vagy éppen a Napóleon korából származó konyak, amelyeket üvegenként 5000 eurós áron kínálnak.
(Menedzsment Fórum)
Tokió a luxus fővárosa
A japán főváros a méregdrága márkák és fogyasztási cikkek fővárosává nőtte ki magát. A luxusárukra itt nem csupán az elit, hanem a középréteg is vevő.