A tészta az egyik legnagyobb forgalmú élelmiszer: A Nielsen által mért kategóriák érték alapján kialakított toplistáján a 12. helyet foglalja el 2006 április-2007 márciusban. Közvetlenül utána az étolaj és margarin következik.
Legnépszerűbb továbbra is a rövid négy tojásos, amelyre a forgalom több mint egyharmada jut, mennyiségben is, értékben is. Méret és tojástartalom szerint az egyes szegmensek piaci részesedése alig változott.
Az összes eladott tészta mennyiségének több mint fele négy tojásos, bár a tendencia csökken. Ugyanakkor a nyolc tojásos részaránya változatlan, míg a tojás nélküli pozíciója valamelyest erősödött 2006 április-2007 márciusban.
Mindegyik tészta szegmens átlagos fogyasztói ára emelkedett az elmúlt év során, áll a Nielsen közleményében.
A tésztapiacon jelentős súlyt képviselnek a kereskedelmi márkás termékek; az összes értékesített mennyiségből 32 százalékot képviseltek február-márciusban, szemben a tavalyi hasonló időszak 28, és a még korábbi 25 százalékával.
A tésztaforgalom a különböző üzlettípusok között viszonylag egyenletesen oszlik meg. Nagy szerepet játszanak az eladásban a hagyományos boltok. Mennyiségben ugyanis a 0-400 négyzetméteres boltok piaci részesedése 47 százalékot ért el, 2006 április-2007 márciusban. A tendencia azonban negatív, mivel a csökkenés mértéke három százalékpont, az előző évhez képest. Mennyiségben a hipermarketre 24, míg a 401-2 500 négyzetméteres csatornára 29 százalék jut a legutóbbi kumulált évben.