2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A száraz tészta éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja a 20 milliárd forintot. 2006 április-2007 márciusban, értékben az eladások öt százalékos növekedését regisztrálta a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe, az előző évhez képest. Mennyiségben több mint 50 ezer tonnát adnak el a boltokban egy év alatt. Itt azonban csökkent a forgalom, mégpedig három százalékkal.

A tészta az egyik legnagyobb forgalmú élelmiszer: A Nielsen által mért kategóriák érték alapján kialakított toplistáján a 12. helyet foglalja el 2006 április-2007 márciusban. Közvetlenül utána az étolaj és margarin következik.

Legnépszerűbb továbbra is a rövid négy tojásos, amelyre a forgalom több mint egyharmada jut, mennyiségben is, értékben is. Méret és tojástartalom szerint az egyes szegmensek piaci részesedése alig változott.

Az összes eladott tészta mennyiségének több mint fele négy tojásos, bár a tendencia csökken. Ugyanakkor a nyolc tojásos részaránya változatlan, míg a tojás nélküli pozíciója valamelyest erősödött 2006 április-2007 márciusban.

Mindegyik tészta szegmens átlagos fogyasztói ára emelkedett az elmúlt év során, áll a Nielsen közleményében.

A tésztapiacon jelentős súlyt képviselnek a kereskedelmi márkás termékek; az összes értékesített mennyiségből 32 százalékot képviseltek február-márciusban, szemben a tavalyi hasonló időszak 28, és a még korábbi 25 százalékával.

A tésztaforgalom a különböző üzlettípusok között viszonylag egyenletesen oszlik meg. Nagy szerepet játszanak az eladásban a hagyományos boltok. Mennyiségben ugyanis a 0-400 négyzetméteres boltok piaci részesedése 47 százalékot ért el, 2006 április-2007 márciusban. A tendencia azonban negatív, mivel a csökkenés mértéke három százalékpont, az előző évhez képest. Mennyiségben a hipermarketre 24, míg a 401-2 500 négyzetméteres csatornára 29 százalék jut a legutóbbi kumulált évben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!