A tavalyi kiárusításkor a cégek 486-féle olyan árut hirdettek, amely nem volt található sem a polcokon, sem raktáron, ebből majdnem kétszáz esetben a francia Carrefour lánc volt a tettes, emlékeztetett a szlovák lap. Az idén az üzletek óvatosabbak voltak, vagyis kevesebb nem létező árut hirdettek. Idén is becsapták azonban a vevőket az árakkal, ami azt jelenti, hogy közvetlenül az árleszállítás előtt jócskán megemelték az árakat, írta a pozsonyi Pravda.
A megtévesztő reklámok megfogyatkozását, a helyzet valamelyes javulását a bírságokkal magyarázta az újság. Az alkalmanként egy-két millió koronás büntetés ugyan nem oszt, nem szoroz egy nemzetközi hálózat kasszájában, azonban a bírságot kísérő negatív nyilvánosság, a vásárlói bizalom elvesztése annál inkább meggondolásra késztetheti e cégek illetékeseit.