A második negyedévben a SolarWorld az adózott eredményét a háromszorosára, 11,06 millió euróra növelte a tavalyi második negyedévi 3,56 millióhoz képest. A növekedés üteme ugyan lassult az első negyedévhez képest, de a tavalyi második negyedévi bázis is jóval nagyobb volt a tavalyi első negyedévinél. Az első félévi adózott eredmény így is körülbelül akkora volt, mint a tavalyi egész évi.
Németországban olyan nagy a kereslet a napelemek iránt - de dicsérik a spanyol piacot is -, hogy az idei évre már az első negyed után lekötötték a teljes gyártókapacitást, és a jövő évi termelésük nagy részét is eladták.
Az első negyedévben a SolarWorld a hagyományosan gyenge első negyedévi történetében is rekord árbevételre és nyereségre tett szert. Az adózott eredmény több mint ötszörösére, 7,43 millió euróra nőtt a tavalyi első negyedévi 1,47 millió euróhoz képest. Az üzemi eredmény 13,4 millió euróra emelkedett 3 millióhoz képest, a bevétel 57,9 millió euróra bővült 35,4 millióhoz képest.
Az első negyedév után 40 százalékkal nagyobb forgalmat és nyereséget valószínűsítettek a vállalatnál egész évre, jócskán többet még az iparág átlagosan 20 százalékosra várt növekedésénél is. Tavaly adó után 18,1 millió euró volt a cég eredménye, az egy évvel korábbi, 5,4 millió eurós veszteséget követően. Az árbevétel 98,5 millió euróról 199,9 millióra emelkedett tavaly.
MTI/Menedzsment Fórum
Triplázta eredményét a német napelemgyártó
Németország egyik vezető napelemgyártója, a SolarWorld a harmadik negyedévben 185 százalékkal 15,1 millió euróra növelte az adózott eredményét a tavalyi harmadik negyedévi 5,3 millióhoz képest.