1p

Megállapodtak az Európai Unió tagországai és intézményei hétfőn arról, hogy 2015-re az EU-ban újonnan gyártott autók széndioxid-kibocsátása nem haladhatja meg kilométerenként a 130 grammot.

Az egyezmény némi visszalépést jelent az Európai Bizottság eredeti terveihez képest, amelyek szerint már 2012-től el kellett volna érni ezt az arányt. Környezetvédő szervezetek emiatt már előre bírálták az uniós döntéshozókat. Sajtóértesülések szerint elsősorban a befolyásos német autógyártó cégek járták ki az eredeti javaslat enyhítését.

2005-ben kilométerenként 159 gramm volt az EU-ban az új autók szén-dioxid-kibocsátása. A mostani megállapodás értelmében 2012 és 2015 között fokozatosan csökkennie kell a magasabb kibocsátású autók arányának.

2020-ra a megállapodás további jelentős csökkentést helyez kilátásba. A szakértői szinten született egyezményt még jóvá kell hagynia az EU-kormányoknak és az Európai Parlamentnek, de ez már csak formalitásnak tekinthető.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!