Szervezeti kultúra fejlesztése
A folyamat biztosítja a meghatározott és kinyilvánított belső értékek (például a minőség) érvényesülését a szervezet működésében. A szervezeti és vezetési kultúra adja meg a keretet a csapatmunka, a konstruktív magatartás és minőségszemlélet kialakításához, annak fenntartásához, valamint biztosítja a feltételeket a szervezet hatékony emberi erőforrás gazdálkodásához, a szervezetben dolgozók értékének megőrzéséhez, fejlesztéséhez, az alkotó légkör kialakításához. A fejlesztés folyamatában olyan feladatok kapnak kiemelt jelentőséget, mint
- a belső értékek meghatározása, kommunikálása, érvényre juttatása,
-
- bevonás a problémák feltárásába és megoldásába,
-
- a felelősség delegálása,
-
- az elvárt szervezeti magatartási követelmények meghatározása, kommunikálása,
-
- a minőségszemlélet kialakítása, kommunikálása,
-
- a konfliktusok kezelése,
-
- a közösségtudat, a konstruktív és támogató magatartás kialakítása és fenntartása,
-
- a vezetők munkatársaikat menedzselő munkája.
A szervezeti kultúra része a belső kommunikáció, amely eszközt ad ahhoz, hogy meg tudjuk ismertetni a szervezet tagjaival a kitűzött célokat, azokat az akciókat, melyekkel támogatni kívánja a szervezet a minőség fejlesztését, és azokat a feladatokat, melyeket a szervezet elvár vezetőitől, munkatársaitól.
Forrás: Minőségportál