2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A kínai BYD cég eBUS-12 típusú villanybuszának budapesti próbaüzeme után a szakértők úgy kalkulálták, hogy ez a jármű negyedannyi energiát sem fogyaszt, mind a dízelmotorral szerelt autóbuszok - közölte a Levegő Munkacsoport.

A közlemény szerint az energia felhasználásba bekalkulálták az erőmű veszteségét is.

"A Levegő Munkacsoport helyesen döntött, hogy elősegíti a villanybusz magyarországi kipróbálását. Most már a kormányon a sor, hogy a nulla emissziós buszokra kapható 85 százalékos uniós támogatásnak és a rendelkezésre álló egymilliárd eurós kínai hitelkeret egy részének felhasználásával mielőbb lecserélje a mindannyiunkat mérgező, energiapazarló dízelbuszokat" – idézi a közlemény Lukács Andrást, a civil szervezet elnökét.

Az eredmény a környezetvédő szervezet szerint a vártnál is sokkal kedvezőbb, annak ellenére, hogy a nagy meleg miatt a busz klímaberendezését is szinte folyamatosan üzemeltetni kellett - áll a közleményben. A komoly teljesítmény részben annak köszönhető, hogy a villanymotor hatásfoka eleve jóval nagyobb, mint a dízelmotoré. A villanybusz további előnye, hogy fékezéskor és lejtmenetkor energiát táplál vissza, ellentétben a dízelbusszal, amely ezekben az esetekben energiát használ fel.

A budapesti közlekedésben különös jelentőségű, hogy a villanybusz üresjáratban nem fogyaszt energiát. Ezzel szemben a BKV dízelbuszai gyakran üzemanyaguknak több mint 30 százalékát álló helyzetben égetik el, vagyis a megállókban, a végállomásokon, a piros lámpáknál, a zebrák és egyes útkereszteződések előtt, valamint a dugókban.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV július 9-én közölte, hogy több héten keresztül egy elektromos meghajtású autóbuszt tesztel Budapesten, az utasok a dél-budai térségben, valamint a belvárosban vehették igénybe az alternatív meghajtású járművet. Az eBUS-12 a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránkénti 70 kilométert.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!