3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Forrnak az indulatok a múlt héten történt újabb tanárkirúgásokat követően, miközben az a hír járja, hogy a háttérben új Nemzeti Alaptanterven dolgoznak.

Megbízást kapott a Magyar Tudományos Akadémia, hogy dolgozzon ki új Nemzeti Alaptantervet, írja Totyik Tamásra, a Pedagógusok Szakszervezetének alelnökére hivatkozva a Népszava.

A lap szerint a Mathias Corvinus Collegium Tanuláskutató Intézetének igazgatóját, Setényi Jánost is felkérték, hogy gondolkodjon a közoktatási rendszer átalakításán.

Totyik Tamás, a PSZ alelnöke szerint megbízást adtak egy új NAT kidolgozására. Fotó: Facebook
Totyik Tamás, a PSZ alelnöke szerint megbízást adtak egy új NAT kidolgozására. Fotó: Facebook

A tanárok és az érdekvédők egyébként továbbra sem kapnak érdemi választ követelésire, a Belügyminisztérium csupán egy tanárhibáztató kérdésekkel terhelt szülői kérdőívet tett közzé – az egyszer már feltört – Kréta rendszeren belül. Ugyanakkor a PSZ alelnöke a háttérben látja, hogy elindulhat valami, de egyelőre ezek tervek.

Ezen kívül az alelnök úgy tudja, hogy egy úgynevezett „pilot rendszerben” öt vidéki kisiskolát körzetesítenek. Totyik arról is beszámolt, hogy a PSZ sztrájkalapja még kitart, tehát a szakszervezet tagjai visszaigényelhetik a sztrájk miatt kiesett béreiket. „Talán tíz-tizenkét nap finanszírozása fér még bele, de szerencsére sok támogatást kapunk”, mondta az alelnök, aki korábban arról is tájékoztatott, hogy az Európai Bizottság is figyelemmel kíséri a polgári engedetlenségi akciókat és a kirúgott tanárok sorsát.

Hogy az átalakításért milyen árat kell fizetnie a szakszervezetnek és a pedagógusoknak, Totyik szerint egyelőre nem tudni.

„Meglátjuk, ígéretekkel eddig is tele volt a padlás” - tette hozzá. 

Frissítés: lapunknak küldött levelében a Mathias Corvinus Collegium (MCC) azt írta, hogy a személyesen az alapítványhoz tartozó Tanuláskutató Intézet vezetője, Setényi János sem kapott hivatalos felkérést a közoktatási rendszer átalakításával kapcsolatos feladatokra, így egy új Nemzeti Alaptanterv elkészítésben való közreműködésre.

Egyébként - mint írják -, az MCC egy immáron 26 éve működő tehetséggondozó intézmény, amely Kárpát-medence szerte 25 helyszínen van jelen és mintegy 6 ezer diák képzését végzi, több évtizedes oktatási tapasztalatával gazdagítja a magyar oktatatás és tehetséggondozás ügyét. A Tanuláskutató Intézet célja, hogy kiváló kutató/szakértőkből álló és a legfejlettebb nemzetközi szakmai közegbe bekapcsolt szakmai közösséget működtessen, amely a hazai és Kárpát-medencei oktatásügyi narratívákat egy XXI. századi keretbe helyezi. Az Intézet legfontosabb szakmai küldetése a XXI. századi globális oktatásügyi trendek tárgyilagos elemzése és intelligens átfordítása versenyképes magyar megoldásokká.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!