Apáinknak és nagyapáinknak egyszerűen teltek a hétköznapjaik, ők keresték a pénzt, a nők pedig vezették a háztartást, tehát a szerepek egyértelműek voltak. Manapság ez megváltozott: a klasszikus családban betöltött férfi szerep nagy változáson ment keresztül az évtizedek alatt. A férfiak jobban kiveszik a részüket a házimunkában, mint ezelőtt bármikor. A német háztartások egyharmadában ugyanannyit takarítanak a nők és a férfiak. A Bild am Sonntagban közölt vizsgálatból az is kiderül, hogy a férfiak 43 százaléka legalább annyi privát esemény szervezésében vesz részt, mint a nők, ez lehet egy családi találkozó lebonyolítása, vagy akár annak a megszervezése, hogy ki hozza el a gyereket az óvodából.
A háztartásban tapasztalt változások mellett a szülői szabadság kérdésében is kezd felborulni a klasszikus modell
60 évvel ezelőtt elképzelhetetlen volt, hogy az apa tolja a babakocsit a játszótérre. Ma viszont a németek 80 százaléka úgy gondolja, hogy az apáknak annyi időt kell tölteni a gyerekkel, amennyit csak tudnak. Az adatok szerint minden harmadik apa gyesre megy (bár ez csak két hónapig tart). A gyesre menő férfiak száma elsősorban a 2007-es szülői támogatás bevezetésével kezdett el növekedni, 2006-ban 3 százalék volt, 2008-ra viszont már 21 százalékra nőtt.
A divat is teljes átalakuláson ment keresztül az utóbbi évtizedekben
„Az 50-es és 60-as években a férfiak egyenöltözéket viseltek.” –mondta Gerd Müller Thomkins a Német Divat-Intézet (Deutsche Mode-Institute) igazgatója. „A háború utáni időkben egységes volt a megjelenés. Akkoriban a férfiaknak egy öltönyük volt a szekrényükben, vettek hozzá egy nyakkendőt, fehér vagy kék inget, kabátot és kalapot.”
A változás a 60-as és 70-es években következett be, egyre többféle stílus kezdett kialakulni. Ma pedig már bármit hordhatnak, és ezt jó szívvel meg is teszik. A férfiak 161-167 euróval költenek többet online vásárlásra, mint a nők. A férfiak célirányosabb vásárlók és kevésbé vannak spontán vásárlásaik, ezért nem meglepő, hogy a netes vásárlást preferálják. Az online vásárlás terén több szembetűnő különbség is megfigyelhető a két nem között. Míg a férfiak többet költenek, és
általában maguknak vásárolnak webáruházakban, a nők 10 százalékkal többet vásárolnak a neten és hajlamosabbak másnak vásárolni szívességből.
A férfiak inkább élményekre, így például utazásra, szórakozásra vagy technológiai eszközökre költik a legtöbb pénzt.
Halmos Attila