Egyre kevesebbek számára jelent újdonságot a LinkedIn, amely kifejezetten szakmai és üzleti kapcsolatok ápolására létrehozott közösségi oldal. A tagok szakmai érdeklődésük folytán, vagy sok esetben karrierépítési célokkal regisztrálnak. A keresés természetesen a másik oldalról is igaz, hiszen sok állásközvetítő, fejvadász is gyakran keres az oldalon keresztül, érdemes tehát figyelmet fordítani nem csak a jelenlétre, hanem annak hogyanjára is. A Telegraph brit lap online kiadása az alábbi pontokban foglalta össze mikre érdemes hangsúlyt helyezni.
Tudatosság: enélkül nehéz előrejutni a ranglétrán, így a LinkedIn jelenlétünket is befolyásoló tényező. A tudatos "én márkaépítés" része egy jó bemutatkozó profil, ahogy az is, hogy már akkor érdemes regisztrálni, és értékeléseket gyűjteni, amikor még stabil állásban vagyunk.
Célok meghatározása: meglehetősen közhelyszerűen hangzik, de ha nem tudjuk mi a célunk, annak elérése is nehézséget okoz. Ha viszont tudjuk, hogy mit és milyen időtávon szeretnénk elérni, akkor az építkezést is ehhez lehet rendelni.
Kulcsszavak: ahhoz, hogy megtaláljanak minket érdemes jól kereshetőnek lenni. Ennek egyik eszköze, hogy az általunk megcélzott terület, illetve a kompetenciákat felölelő 3-4 kulcsszót használjuk a profilunkban.
Kitűnni a tömegből: a szakembereket keresők – hasonlóan egy álláshirdetés esetén – számtalan profilt futnak át. Érdemes nekünk is utánanézni, hogy a hozzánk hasonló képesítésű, tapasztalatú szakemberek milyen eszközöket alkalmaznak, illetve célszerű lehet ezekkel kísérletezni, mi az ami működik, és mi kevésbé.
Tudásszerzés, -közvetítés: célszerű a minket érintő témákban a releváns csoportokhoz csatlakozni, és ha nem is vagyunk aktív résztvevői minden vitának, kövessük az aktuális kérdéseket. A csoportok a szakmai tudásátadás mellett természetesen kapcsolatépítésre is használhatók.
Pontosság: triviális dolog, de a profilunk, posztjaink legyenek mind szakmailag, mind a helyesírást tekintve pontosak. Nem kell részletezni, hogy milyen üzenete van egy "blőd" hozzászólásnak, vagy egy nyelvtani hibáktól hemzsegő profilnak.
Közösségi lét: építsd a kapcsolataidat folyamatosan, keress akár régebbi kollégákat. Akik szakmai tevékenységét ismerjük, értékeljük őket, így mi is könnyebben tudjuk elérni, hogy minket is minősítsenek mások. Lépjünk be folyamatosan. Amennyiben van rá lehetőségünk segítsük ismerőseinket amikor nekik van rá szükségük, így jó eséllyel hasonló lesz a helyzet, amikor nekünk van szükségünk mások segítségére.
Csodavárás helyett: számítsunk arra, hogy a LinkedIn profilunkat álláspályázat esetén meg fogják nézni, így ennek megfelelően érdemes folyamatosan ápolni, frissíteni azt. Azt ugyanakkor – főleg a magyar piacon – nem érdemes várni, hogy önmagában a regisztráció, vagy akár egy ötletes profil megoldja minden problémánkat. Ez egy azon eszközök közül, amely segíthet előrelépni, de önmagában nem csodaszer.
mfor.hu