3p
A tartalomból: NER-nek való vidék – Viszlát, hungarocell kajásdoboz! – Mi lesz az eladósodottakkal a moratórium után? – Hatalmas pénzbumerángot dobott el a magyar űrprogram


			
		
		


		
		

Az év utolsó hónapjában, karácsony előtt két héttel kritizálni a Postát nem szép dolog? Kivéve akkor, ha a problémának semmi köze a közelgő ünnepekhez és a miatta kialakult túlterheltséghez.

Egészen abszurd olvasói élményt jelentett a következő cím és cikk:  "Bártfai-Mager Andrea szerint új korszakba lépett a posta". A tudósítás lényege, hogy a modernizáció, digitalizáció terén tartja a lépést az állami postai cég. Lesz itt digitális alapra helyzett levélfeldolgozás, elektronikus kézbesítő rendszer, és az eAláírást, az eSzemélyit is fogadják a posta PDA-i. Sőt, ehhez fogható méretű vállalati informatikai rendszer szinte nincs is ma Magyarországon. Talán naív felvetés eme sorok írójától, de nem úgy és akkor kellene haladni a korral, ha már a régi is tökéletesen működik?

Történetünk főszereplője - jelen sorok monitorra vetője - a fent említett, modern kor vívmányait rendszerébe építő céggel szerzett friss tapasztalatokat, melyek után igencsak megkérdőjeleződik a haladásba és fejlődésbe vetett hite. A sztori egy internetes vásárlással kezdődött még november 28-án, amikor is már a rendelés feladásakor felhívták a figyelmemet arra, hogy postai kiszállítás esetén lehet kicsit később érkezhet meg a pakk. Karácsonyi dömping, elhavazódás, túlterheltség, blabla - rendben, nem dől össze a világ, ha a választott termékek majd csak 2-3 hét múlva érkeznek meg. A tipp végül nem is állt távol a valóságtól, hiszen 11 nappal később kaptam kézhez a csomagot.

illusztráció (MTI)illusztráció (MTI)

A sztori izgalmasabb része nem is itt, hanem a bankkártyás fizetésnél kezdődik. Ha már ugyanis adott a lehetőség, haladunk a korral, és a "szorítsuk vissza a készpénz-használatot" jelmondatot kellene követni, akkor tegyünk is így. Spoiler-veszély: ennyire azért nem zökkenőmentes ez a modern világ.

A futár a jelzésemet követően izzítja a készüléket. Előre szól: lehet fél perc, mire feláll a kártya-leolvasó rendszere. Türelmesen várok. Összeg beír, kártya érint, PIN-kód beüt, majd a kütyü szépen küldi az adatokat. És küldi és küldi és küldi. 10 másodperc után megelégeli a munkát és hibaüzenetet dob. Semmi gond, próbáljuk újra, a kártyával nem lehet hiba. Megerősíti ezt a futár is: a kapcsolódás lehet problémás, "próbáljuk meg úgy, hogy odaállunk inkább" - mondja.

Három lépéssel arrébb megyünk és kezdődik a folyamat előről. Ezúttal viszont ahogy a térerőhiány esetén emelgetjük a magasba a telefonunkat, abban reménykedve, hogy megoldást hoz, ha fél méterrel közelebb kerülünk a műholdakhoz, úgy emelte magasba a kártyaleolvasót a posta alkalmazottja is. A csoda elmaradt, a hibaüzenet azonban megérkezett. Rendben, álljunk a folyosó másik végére - javasolja a futár, ahol megismételjük az egész folyamatot a leolvasó magasba tartásával együtt. Eredmény azonban 5 méterrel odébb sem lett, de emberünk nem adja fel: menjünk le az utcára a ház elé, ott biztos működni fog.

Aki itt happy endet remél, csalódni fog, mert az adatok küldése ebben az esetben sem sikerült, és a modern technika hibaüzenet formájában űzött gúnyt a készpénz-visszaszorítási törekvésekből.

Szó ne érje a ház elejét, a futár mindent megtett annak érdekében, hogy kérésemnek megfelelően rendezhessem a számlát. A türelmetlenebb én voltam, a megmentő pedig nem valami isteni beavatkozás, a műholdak szerencsés irányba fordulása volt, hanem a sarkon lévő bankautomata. Miután itt kézhez vettem a szükséges értékű papírdarabot, visszaslattyogtam a futárhoz, és készpénzzel kiegyenlítettem a számlát.

Majd visszaültem az asztalomhoz, ahol elolvashattam, hogy új korszakba lép a Magyar Posta. Hova ez a gyors tempó, kérem szépen?!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 3-5 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá az első hónapban 390 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 379 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.