4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre több gyerekinfluenszer gyárt szülői segítséggel és támogatással tartalmakat a közösségi platformokra. Úgy tűnik, hogy az érintettek nem igazán törödnek azzal, hogy mennyire káros és felesleges a kisgyerekek online jelenléte, és tudatos, megélhetési célú brandépítése.

Az influenszerek legfiatalabb generációjának tagjai egyre nagyobb népszerűbbségre tesznek szert a különböző közösségi platformokon. Ezek a gyerekek úgy építenek többmilliós követőtábort a TikTokon vagy akár a YouTube-on, hogy még tízévesek sincsenek – vagyis önálló profiljuk sem lehetne. Amint arról a témával foglalkozó cikkében az NBC News beszámol: az alfa generációs – 2010 és 2014 között született – gyerekek jellemzően szüleik által vezetett fiókjukat használják arra, hogy videókat megosztva minél nagyobb követőtáborra tegyenek szert. 

A legfiatalabb generáció tagjai számára temészetes az online jelenlét. Fotó: Depositphoto
A legfiatalabb generáció tagjai számára temészetes az online jelenlét. Fotó: Depositphoto

Egy online játszótér, ahol mindenki elfér? 

A TikTok-on nyomuló hétéves ikerpár, Koti és Haven Garza is a gyerekinfluenszerek közé tartozik, noha valószínűleg még az influenszer szó jelentésével sincsenek tisztában. Jelenleg 4,8 millió követőjüknek gyártanak tartalmakat édesanyjuk, Andrea segítségével. Láthatjuk, hogy a lányok Andreát utánozva bemutatják reggeli és esti arcápolási rutinjukat, sminkszivaccsal kenik magukra a legkülönfélébb, felnőtteknek szánt krémeket és szérumokat, de az is kiderül, hogy egy szépségápolási termékeket árusító bolt felkérése mindennél nagyobb örömet jelent nekik.

Számukra ez a természetes életforma, ebbe “születtek bele”. 

A Garza Crew első videója – amiben Andrea egyik lányával egy kihívást teljesített – 2020-ban került fel a TikTokra, és egy hét alatt több mint 100 ezer megtekintésig jutott. Innen pedig nem volt megállás. A lányok imádják az online tartalomkészítést - nyilatkozta Andrea Garza. "Szerintük király, hogy az emberek tudják, kik ők, és ahova csak megyünk, mindenhol közös fényképet akarnak készíteni velük" - tette hozzá a lányaival közös szereplést láthatóan élvező anya. Azt is elmondta: úgy próbálja távol tartani maguktól a károsnak vélt, lányait féltő vagy őt támadó kommenteket, hogy bizonyos TikTok- és YouTube-videóknál kikapcsolja a hozzászólás lehetőségét.

Főszerepben a legkisebbek

A gyerekinfluenszerek szerepeltetésében egyesek remek gazdasági lehetőséget látnak. Zigazoo néven például néhány éve külön közösségi médiahálózat jött létre “gyerektehetségek” számára, akik hasonló korú társaiknak elsősorban kihívásos videókat gyártanak: különféle feladatokat hajtanak végre, arra ösztönözve követőiket, hogy ők is próbálják ki ezeket.  

Az NBC News megszólaltatta Ashley Madyt, a Zigazoo Kids elnökét is, aki elmondta: náluk nem jelenhet meg bármilyen tartalom, a közzétett anyagot előzetesen moderátorok hagyják jóvá. Az alkalmazásnak egyébként jelenleg több mint 8 millió felhasználója van, és olyan márkákkal dolgoznak együtt, mint az iHeartMedia vagy az NBA. 

A gyerekek közösségi médiában való szerepeltetése nem újkeletű gyakorlat. A YouTube-on évek óta felkapottak az olyan videók, amelyekben gyerekek mutatják be, csomagolják ki vagy véleményezik a különféle játékokat; építenek, kreatív tevékenységeket végeznek: gyöngyöt fűznek, legóznak vagy éppen plüssgyűjteményüket rendszerezik. "Az alfa generációs influenszerek természetesen viselkednek és jól érzik magukat a kamera előtt. Ők ösztönösen tudják, mi fog működni, mi az, amivel befolyást szerezhetnek" - vázolta az NBC által idézett társadalomkutató és demográfus, Mark McCrindle, hozzátéve: sokakat (okkal) döbbent meg, hogy ezek a gyerekek koruknak nem megfelelő életmódot folytatnak és hirdetnek.

Mit lehet és mit nem? 

A kiskorúak öncélú online jelenléte és szerepeltetése több szempontból is aggályos, ám a gyermekük számára nyilvánosságot választó szülők egy része nem igazán gondol bele, mivel járhat, ha valaki fiatalon, élettapasztalatok és kontroll nélkül csöppen bele például az infuenszerkedésbe. "Sok család számára ez nem csak egyszerű hobbi vagy mellékállás, hanem elsődleges, olykor az egyetlen bevételi forrás" - világított rá a gyerekek közösségi médiában történő tudatos szerepeltetésének legfőbb okára Chris McCarty, a Gen Z aktivistája, aki az Egyesült Államokban a gyermekinfluencerek online védelmét célzó törvényjavaslatokon dolgozik. De mint mondta, hamarosan az alfa generációs "alkotók" szüleire is szigorúbb szabályok vonatkozhatnak majd. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!