A Telex cikkében emlékeztet, hogy Kreinbacher budapesti tervei először akkor kerültek a nyilvánosság elé, amikor a Chain Bridge Experience Kft. (Kreinbacher József projektcége) publikusan 5 milliárd forintos állami támogatást kapott a Kisfaludy turisztikai programtól. Nem mellesleg pedig kiderült, hogy komoly látványosság, egy 80 méter hosszú múzeum- és rendezvényhajó készül Budapestre, a Lánchíd pesti hídfőjéhez.
A portálnak nyilatkozva a vállalkozó elmondta, nem azért zavarta a nyilvánosság, mert a támogatás kritikát kapott, hanem azért, mert az általa megálmodott élmény bejelentését máshogyan − a beruházáshoz méltó módon − szerette volna megszervezni. Kijelentette,
a célja az, hogy a remek adottságú Budapest és Magyarország ne csak az adottságaival, hanem az általa kínált élményekkel is a világ élbolyába tartozzon.
A tervek szerint így a legnagyobb, a legemblematikusabb magyar folyami gőzhajót, a IV. Károlyt (ez egyébként futott Sas és Szent Imre néven is például) újra legyártatja, majd a Széchenyi tér tövében turisztikai látványosságként és rendezvényhajóként üzemelteti.